در ژاپن نرخ بیکاری به بالاترین سطح ۱ ساله رسید
در ژاپن نرخ بیکاری به بالاترین سطح ۱ ساله رسید
نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به بالاترین سطح ۱ ساله رسیده است، در حالی که تعداد شغل‌های موجود و در دسترس به پایین‌ترین میزان در ۳ سال اخیر رسیده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رویترز بر اساس داده‌های رسمی گزارش داد که نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به بالاترین سطح ۱ ساله رسیده است، در حالی که تعداد شغل‌های موجود و در دسترس به پایین‌ترین میزان در ۳ سال اخیر رسیده است.

در این گزارش آمده است که نرخ بیکاری ژاپن در این ماه به ۲.۵ درصد افزایش یافته، در حالی که نسبت شغل به استخدام به ۱.۳۹ کاهش یافته است.

در حالی که میزان بیکاری ژاپن در مواجهه با بحران کرونا ممکن است در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ جهان پایین به نظر برسد، اما همین آمار می‌تواند فشار مضاعفی را بر نخست‌وزیر این کشور، شینزو آبه، برای تزریق بسته‌های تشویقی بیشتر به اقتصاد ژاپن، وارد کند.

دولت ژاپن تا به حال یک بسته مشوق اقتصادی به ارزش ۱۰۸ تریلیون ین (معادل ۹۹۰ میلیارد دلار) یا ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور، برای حمایت از اقتصاد تصویب کرده است.

دولت ژاپن اعلام کرد که وضعیت اضطراری سراسری برای مقابله با ویروس کرونا تا ۶ می در ۷ منطقه این کشور، شامل توکیو و اوساکا برقرار می‌باشد.

وزارت بهداشت ژاپن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۷ مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شد و شمار مبتلایان به ۴ هزار و ۲۰۹ نفر افزایش یافت.

همچنین بر اساس بیانیه مذکور، طی یک روز، ۷ تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و شمار قربانیان نیز به ۹۵ نفر افزایش یافته است.

در توکیو پایتخت ژاپن ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان در این شهر نیز ۱۱۸ تن گزارش شد.

مقامات ژاپن از مردم این کشور خواستند که غیر از موارد ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.

این فرد در تاریخ ۲۸ مارس احساس ضعف کرده بود و چندین بار نیز به یک مرکز درمانی مراجعه کرده بود تا اینکه وی روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) آزمایش کرونا داد و ۱۱ آوریل نیز نتیجه آزمایش وی مثبت اعلام شد.

گزارش می افزاید این اولین بار است که یک نگهبان در مقر پلیس قصر امپریال آلوده شده است.

شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن همچنین گزارش کرد یک مدیر وزارتخارجه این کشور هم کرونا گرفته است در زندان توکیو نیز تست یک زندانی مثبت گزارش شده است.

  • منبع خبر : مهر