دست شورای نگهبان را چگونه ببوسیم؟
دست شورای نگهبان را چگونه ببوسیم؟
شوراي نگهبان از سال ۱۳۷۰ تا به حال در مورد انتخابات مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري و خبرگان رهبري بر اساس نظارت استصوابي عمل نموده است

دست شورای نگهبان را چگونه ببوسیم؟

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد شورای نگهبان از سال ۱۳۷۰ تا به حال در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و خبرگان رهبری بر اساس نظارت استصوابی عمل نموده است؛ این بدان معنی  است که نظارت استصوابی شامل تمام مراحل انتخابات، از نام‌نویسی و بررسی صلاحیت داوطلبان تا تأیید یا رد صحت كل انتخابات و یا صندوق‌های خاصِ مورد تردید و شمارش آراء و اعلام نتیجة آن می‌شود.

در این مدت بسیاری از داوطلبان تأیید شده از سوی مسئولان مجری انتخابات، به وسیله نهاد ناظر یعنی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و انتخابات بعضی از استان‌ها و شهرها باطل اعلام شده و یا آرای بعضی از صندوق‌ها رد شده‌اند.

اما تایید صلاحیت ها کار کشور را به جایی رسانیده که امروز به تایید بسیاری از دستگاههای ذیربط ۶۰ میلیون نفر از ۸۳ میلیون نفر جمعیت ایران محتاج یارانه بنزین بوده اند.

این یعنی شورای نگهبان در تایید صلاحیت افرادی که کاندیدای پست انتخاباتی میشوند، بررسی ماهیتی از پاکدستی و لیاقت و سابقه تدین، ورود نکرده است.

اعوجاجات در مسیر انقلاب اسلامی توسط افرادی صورت می پذیرد که نهاد پنهان بی اعتقادی نسبت به اصل ولایت فقیه و اهداف و منویات انقلاب اسلامی و تا حد بسیاری نسبت به ظهور منجی عالم بشریت دارند.

هدف قانون‌گذار از تکلیف نظارتی به شورای نگهبان قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی  نظارت بدون توجه به تاثیر قانون اساسی بر سرنوشت کشور جمهوری اسلامی نبوده است.

شورای نگهبان، به عنوان مقام ناظر بی‌طرف نسبت به تفکر حزبی است اما در هر حزبی عناصر سست و بی اعتقاد میتوانند کاندیدای پست مهمی که زمان زیادی از وقت و انرژی مردم را تاثیرپذیر می کند وجود داشته باشند.

لذاست که شورای نگهبان با تطبیق مشخصات داوطلبان از حیث لیاقت و توانایی و اعتبار اعتقادی و ضمانت تعبد نسبت به ولایت فقیه با شرایط انتخاب شدن و اجرای آن و با نظارت بر جریان انتخابات و حصول اطمینان از درستی و عدم فساد سازبودن و انتخاباتی کاملا به صلاح مردم و کشور و تأیید صحت برگزاری انتخاباتی در شان نظام، اعلام نتیجه آن، تضمین كننده یك انتخابات شایسته برای کشوری که قرار است مناسبات زمان ظهور را فراهم آورد، باشد، توجه دقیق در این نظارت، که چنانچه شرایط انتخاب شدن در داوطلب نمایندگان مردم در مسیر استبقا و استعلای منویات نظام  فراهم نباشد، شورا حق رد صلاحیت آن داوطلب و در صورت اثبات نادرستی انتخابات و اعلام نتیجه آن، حق ابطال آن را خواهد داشت.

در این صورت، اقدام مذكور به منزلة یك عمل استصوابی و تکلیف اعتقادی و در بخشی نیز قضایی و مهمتر از همه جهادی  خواهد بود كه شورای نگهبان، همانند یك کانون ارزیابی گزینش، اقدام به رسیدگی مستدل و مستند به مواد قانون، مبادرت به صدور حكم می‌نماید، بدون آنكه صلاحدید و مصلحت‌اندیشی اعضای شورا در آن دخالتی داشته باشد.

بدون اینکه شورای نگهبان را مسئول وقایع اتفاقیه در چهل سال گذشته بدانیم، باید اذعان نمود که هاشمی رفسنجانی سردمدار اقتصاد لیبرالیستی و سید محمد خاتمی سرسلسله طرفداران عدول از مقاومت در انقلاب اسلامی و محمود احمدی نژاد کانون عملیات بی ضابطه و عدول از قانون و حسن فریدون روحانی عنصر همه گونه مشکوک  همه و همه از فیلتر استصواب شورای نگهبان عبور نموده اند. معنی لغوی استصواب در دوکلمه مطالبه صواب است.

احدی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی تایید نمیکند که این ۴ شخصیت محترم که ریاست جمهوری اسلامی ایران را هریک برای ۸ سال بعهده داشته اند، به صواب عمل نموده باشند.

ما دست شورای نگهبان قانون اساسی را اینگونه می بوسیم که از اعتبار نظارت خود استفاده کند و در یک جو تبلیغاتی که سکولاریسم مُبدع و مروج آن است واقع نشود.

جمهوری اسلامی با پسوند اسلامی آدم ناب اسلامی میخواهد. پاکدستی، بری بودن از اشرافیت منشی، لیاقت و توانایی، پر کاری و بی توقعی محوری ترین صواب در انتخاب افراد است.

با توجه به عملکرد حسن روحانی در دور اول توقع این بود که شورای نگهبان صلاحیت او را برای دور دوم به صواب نداند، اما… تاریخ عبرت ساز است.

اینک آزمونی عظیم در راه است. انتخابات مجلس شورای اسلامی. مجلسی که باید پایه های ساخت گام دوم انقلاب را بنا نهد.

مجلسی که از عکس گرفتن با موگرینی ذوق زده نشود. مجلسی که عناصر انتخابی  آن افشا کنند خود و خانواده ایشان صاحب چه میزان ثروتند و تعهد دهند بعد از چهار سال همان را داشته باشند.

مجلسی که با تمام وجود به اهداف انقلاب اسلامی با مشی جهادی بیاندیشد. مجلسی که ماسونیسم را ننگ و علیه عضویت در آن قانون وضع نماید.

مجلسی که به جیب مردم بیش از مسئولین توجه کند. مجلسی که دولت را مجبور به کوچک و چابک و نظارتی شدن، کند.

انتخاب این نمایندگان با امثال این اهداف آری موجب خواهد شد دست تک تک اعضای شورای نگهبان را با طیب خاطر ببوسیم و بدان بوسیدن از منظر عبادت مفتخر باشیم. والسلام

حمیدرضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد