دو سوم درآمد خانوار در تهران سهم اجاره مسکن است!
دو سوم درآمد خانوار در تهران سهم اجاره مسکن است!
طبق اطلاعات وزارت راه و شهرسازی 64 درصد متوسط درامد خانوار در تهران و کلانشهر‌ها سهم اجاره مسکن است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد برآورد وزارت راه و شهرسازی از متوسط درآمد خانوار در سال ۹۹ بالغ بر ۸ میلیون تومان بوده است.”دو سوم درآمد خانوار در تهران سهم اجاره مسکن است!

طبق این اطلاعات وزارت راه و شهرسازی متوسط اجاره یک واحد مسکونی ۷۵ متری در سال ۹۹ به صورت ماهانه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برآورد شد.

سهم اجاره بها از درامد خانوار در سال ۹۹ برای تهران و کلانشهر‌ها ۶۴ درصد است که رقم قابل توجهی می‌شود.

این سهم برای سایر مراکز استان‌های و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۹ درصد و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۹ درصد براورد شده است.”دو سوم درآمد خانوار در تهران سهم اجاره مسکن است!”

دولت تدبیر و امید با شعار مسکن اجتماعی نه تنها گامی در جهت ساخت و خرید مسکن فراگیر برای افراد متقاضی جامعه اقدام نکرد بلکه به واسطه تورم و افزایش مصالح ساختمانی، قیمت آپارتمان افزایش وحشتناک چندین برابری را تجربه کرد.

باتوجه به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر دیگر بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالایی که برای خرید واحد بزرگ مورد نیاز است، تمایلی به خرید خانه‌های گران ندارند و واحدهای کوچک و نقلی را ترجیح می‌دهند. قیمت خانه‌های کوچک نیز باتوجه به اینکه کجای تهران قرار گرفته متفاوت خواهد بود؛ اما آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آنلاین حاکی از آن است که تعداد زیادی از این واحدها در منطقه۱۰تهران به فروش گذاشته می‌شود. در ادامه به بررسی قیمت برخی از واحدهای نقلی که طی چند روز اخیر در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

یک خانه نقلی در شهر تهران چند

لازم به ذکر است واحدهای ذکر شده تنها نمونه‌ای از فایل‌هایی است که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل مختلف متفاوت بوده و اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در ارقامی که در ادامه می‌آید، ندارد.

یک واحد آپارتمان ۴۵متری و ۱۷ساله در بلوار فردوس متری ۳۴میلیون تومان به فروش گذاشته شد؛ برای خرید واحدی ۴۸متری و ۱۳ساله در پیروزی ۲۲میلیون تومان سرمایه به ازای هر متر مربع مورد نیاز است.

آپارتمانی ۵۱متری و ۴ساله در آذربایجان با قیمت ۲۱میلیون تومان در ازای هر متر مربع به فروش خواهد رسید؛ همچنین برای خرید یک دستگاه آپارتمان ۴۷متری و ۱۸ساله در تهرانپارس باید برای هر متر مربع، ۳۲میلیون تومان هزینه پرداخت کنید.

یک دستگاه آپارتمان ۴۳متری و ۱۵ساله در پونک متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و برای خرید واحدی ۴۴متری و ۶سال ساخت در جیحون به ۲۴میلیون تومان هزینه در ازای هر متر مربع نیاز خواهید داشت.

قیمت مسکن جهت خرید خانه‌ای ۴۰متری و ۲۱ساله در جمالزاده متری ۲۶میلیون تومان خواهد بود. واحدی ۵۱متری و ۱۱ساله در نارمک نیز متری ۳۳میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

  • منبع خبر : ایران جیب