راهنمای بازدید از موزه تاریخ ارمنستان
راهنمای بازدید از موزه تاریخ ارمنستان
میان تور‌های خارجی متنوعی که در ایران برگزار می‌شوند، تور ارمنستان طر‌ف‌داران ویژه‌ای دارد. ارمنستان توانسته با جاذبه‌های فراوان خود از دیدنی‌های تاریخی گرفته تا تفریحات روز دنیا نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کند. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید به ارمنستان سفر کنید، برای سفر خود برنامه منظمی داشته باشید تا بتوانید از همه لحظات سفر استفاده کنید. یکی از جاذبه‌های ویژه ارمنستان موزه تاریخ (History Museum Of Armenia) در ایروان است.

راهنمای بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

به گزارش واحد گردشگری خبرگزاری صبح اقتصاد یکی از جا‌هایی که در هر‌سفری می‌تواند فشرده‌ای از تاریخ و ویژگی‌های شهر را به مسافران نشان دهد، موزه شهر است. پس حتما باید برای بازدید از آن، زمانی از سفر را در‌نظر داشت. در ادامه این‌ مطلب می‌خواهیم شما را با موزه تاریخ‌ارمنستان آشنا کنیم. اگر قرار است به ارمنستان سفر کنید یا به موزه‌ها علاقه دارید، با ما همراه باشید.

موزه تاریخ ارمنستان

همان‌طورکه گفته شد، یکی از جا‌هایی که در هر‌شهری می‌توان به آن سر زد و اطلاعات زیادی درباره شهر به‌دست آورد، موزه است. موزه تاریخ‌ارمنستان هم می‌تواند شما را با پنج هزار سال از تاریخ ارمنستان در سفری کوتاه آشنا کند. توصیه می‌کنیم اگر به ارمنستان سفر می‌کنید، حتما وقتی را برای بازدید از موزه تاریخ در‌نظر بگیرید.

اگر از تورهای ایروان استفاده می‌کنید، کافی است درباره جا‌هایی که تور برای بازدید شما برنامه‌ریزی کرده، سوال کنید. حتی اگر در تور خود برنامه‌ای برای بازدید از ‌موزه بزرگ ایروان نداشته باشید، کافی است در زمان‌‎های خالی که در‌اختیار خود هستید، برای بازدید از آن برنامه بریزید. در موزه تاریخ ارمنستان آثار تاریخی مهمی از ارمنستان و به‌خصوص ایروان نگه‌داری می‌شود. در بخش‌هایی از موزه هم، کار مرمت این‌آثار در‌حال انجام است.

موزه تاریخ‌ارمنستان خلاصه رویدارهای این کشور و تاریخ آن را در قالب آثار و تصاویر به شما نمایش خواهد داد. تماشای این ‌آثار شما را تا حد زیادی با کشور ارمنستان و تاریخ آن آشنا خواهد کرد و امکان دارد برای قسمت‌های بعدی سفر‌تان هم دید خوبی ایجاد کند. موزه تاریخ ارمنستان در سال ۱۹۱۹ برای ساخت کلید خورد و در سال ۱۹۲۱ هم به بهره‌برداری رسید.

 

موزه تاریخ ارمنستان

 

موزه هر‌سال بهبود پیدا کرده و کیفیت آن با‌ توجه ‌به استقبال مسافران برای بازدید بهتر شده است. در‌حال‌حاضر ۴۰۰ ‌هزار اثر تاریخی که به دوره‌های مختلفی ارتباط دارند، در این‌ موزه نگه‌داری می‌شوند. درباره جزئیات بیشتر موزه و راهنمای بازدید از آن در قسمت‌های بعد مطالب بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

بخش‌های مختلف موزه تاریخ ارمنستان

بسیاری از مسافران که با تورهای ارمنستان به این‌ کشور زیبا سفر می‌کنند، بازدید از موزه‌تاریخ را در برنامه خود دارند. یکی از ویژگی‌های خوب این ‌مجموعه بزرگ و تاریخی این است که بخش‌های مختلفی را برای آثار در‌نظر گرفته است. این‌ موضوع فرایند انتخاب بخش‌ها و بازدید را برای مراجعان آسان می‌کند. بخش‌های کلی موزه به قسمت‌های قوم‌شناسی، نیوماتیک، باستان‌شناسی، تاریخ مدرن و مجموعه آنلاین تقسیم شده‌اند. البته این‌ تقسیم‌بندی تنها نقطه برتری مجموعه موزه تاریخ ارمنستان نیست. در بخش بعدی مطلب ویژگی‌های مثبت موزه درباره و نقاط مثبتی از آن را بیان خواهیم کرد.

موزه تاریخ ارمنستان

 

 

ویژگی‌های مثبت موزه تاریخ ارمنستان

درباره تعدادی از ویژگی‌های موزه تاریخ ارمنستان در قسمت‌های قبل مواردی را بیان کردیم. در این‌بخش می‌خواهیم تعدادی از نکاتی که باعث برتری این‌موزه نسبت ‌به بسیاری از موزه‌های دیگر شده را نام ببریم. این‌وِیژگی‌ها عبارت هستند از:

  • تفکیک موزه به بخش‌های مختلف برای نمایش آثار: همان‌طورکه در قسمت‌های قبل گفته شد، موزه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. این‌تقسیم‌بندی نقشه خوبی را برای زمان‌بندی یا برنامه‌ریزی برای بازدید به مسافران و تور‌ها می‌دهد. ممکن است شما به بخش‌های خاصی علاقه بیشتری داشته باشید و اکثر وقت خود را برای آن‌ها صرف کنید. نکته جالب دیگر هم این است که شما حتی قبل از سفر این ‌امکان را دارید که درباره بخش‌ها و آثاری که در آن‌ها وجود دارند، مطالعه کنید.
  • غنی بودن موزه از آثار: آثار تاریخی و علمی بسیاری در مجموعه وجود دارد که محیط غنی و کاملی را برای بازدید‌کنندگان فراهم کرده است. علاقه‌مندان به آثاری تاریخی و موزه‌ها می‌دانند که این ‌موضوع می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد تا بسیاری از آثار را به‌آسانی در یک مجموعه ببینند.
  • برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در موزه: پروژه‌های جدید فراوانی مربوط به باستان‌شناسی در تیم مجموعه موزه تاریخ ارمنستان برگزار می‌شود. همچنین دوره‌های آموزشی متفاوتی هم برای علاقه‌مندان بر‌قرار است.

نکاتی نهایی برای بازدید از موزه‌تاریخ ارمنستان

اگر برای بازدید به موزه تاریخ ارمنستان سر زدید، حتما درباره قوانین آن مطالعه کرده یا از افراد آگاه سوال کنید. به‌عنوان‌ مثال در مواردی که از مسئولان موزه اجازه نگرفته باشید، شما اجازه عکس‌برداری نخواهید داشت. در موزه راهنما‌هایی برای کمک به شما هستند که می‌توانید سوالات خود را از آن‌ها بپرسید. نکته جالب دیگر هم این است که در شنبه‌های آخر هر‌ماه، هزینه‌ای برای بازدید از مراجعان دریافت نمی‌شود.

کلام آخر

اگر با تور ارمنستان سفر می‌کنید، حتما درباره برنامه‌های آن سوال کنید. یکی از جاذبه‌هایی که بسیاری از مسافران در سفر خود، سری به آن می‌زنند، موزه تاریخ ارمنستان در ایروان است. در این ‌مقاله سعی کردیم شما را با این ‌موزه آشنا کنیم تا برای بازدید از آن عملکرد بهتری داشته باشید.