راه اندازی شعب آسیب دیده بانکها
راه اندازی شعب آسیب دیده بانکها
بانک مرکزی طی بخشنامه ای از کلیه بانکها درخواست کرد برای تداوم خدمت رسانی به مردم شریف، هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی شعب و ATM بانکها در نقاط مختلف کشور اقدام کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، درپی تخریب تعداد زیادی از شعب و ATM بانکها توسط اغتشاشگران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه طی بخشنامه ای از کلیه بانکها درخواست کرد برای تداوم خدمت رسانی به مردم شریف، هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی شعب و ATM بانکها در نقاط مختلف کشور اقدام کنند.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در ششمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: روز گذشته (۲۷ آبان ۹۸) دستور بررسی سریع و دریافت اطلاعات را صادر کرده‌ایم تا مشخص شود چه تعداد بانک و ساختمان دچار آسیب شده‌اند.

وی افزود: بخشی از این خسارات مربوط به ساختمان بانک‌ها بوده یا پول‌های داخل آن که آتش گرفته  یا پول‌هایی که به سرقت رفته است که ارزیابی و پرداخت می‌شود، چراکه در مقابل آشوب و آتش‌سوزی بیمه هستند.

سلیمانی در مورد خودرو‌هایی که در جریان اخیر آسیب دیدند نیز گفت: فقط خودرو‌هایی که در بیمه‌نامه آن‌ها ذکر شده باشد، در این رابطه دریافتی بیمه خواهند داشت.

اما در رابطه با اینکه افزایش قیمت بنزین تا چه اندازه می‌تواند صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار دهد، رئیس کل بیمه مرکزی توضیح داد: در کوتاه مدت ممکن است این تغییر در بخش‌های اقتصادی اثرگذار باشد، ولی بررسی‌های اولیه ما در صنعت بیمه نشان می‌دهد که اثر مهمی ندارد.

وی افزود: در صنعت بیمه حمل و نقل از کانال خودرو‌هایی است که سوخت آن‌ها گازوئیل است، قیمت این سوخت افزایشی نداشته و این حوزه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

  • منبع خبر : فارس