رتبه نخست بانك صنعت و معدن در تسهيلات طرح رونق توليد در استان سمنان
رتبه نخست بانك صنعت و معدن در تسهيلات طرح رونق توليد در استان سمنان
سرپرست بانك صنعت و معدن در استان سمنان اظهار داشت: اين بانك در راستاي ايفاي مسئوليت تخصصي خود مطابق با سياست هاي دولت تدبير و اميد در پرداخت تسهيلات طرح رونق توليد جايگاه نخست را در بين بانك هاي ديگر استان كسب كرده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد و به نقل از روابط عمومي بانك صنعت و معدن با مريم شاهي سرپرست اين بانك در استان سمنان در خصوص وضعيت واحدهاي توليدي، ميزان تسهيلات و اهداف و برنامه هاي اين سرپرستي در مصاحبه اي به گفتگو نشسته است كه مشروح آن در ادامه مي آيد؛

 

۱-طی یکسال قبل چه واحدهای صنعتی در استان سمنان بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است ؟

طي يكسال گذشته با مشاركت بانك صنعت و معدن تعداد ۴ طرح با اشتغالزايي ۸۱ نفر به بهره برداري رسيده است. لازم به ذكر است طرح هاي بزرگ ديگري نيز در استان در حال اجرا مي باشد كه انتظار مي رود در سال جاري با اشتغالزايي قابل توجهي به بهره برداري برسند.

 

۲- تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان و درصد پیشرفت آنها چقدر است ؟

تعداد ۸ طرح با سرمايه گذاري ۷٫۴۳۱ ميليارد ريال در استان سمنان با مشاركت بانك صنعت و معدن به شرح ذيل در حال اجرا مي باشد:

–    داروسازي فاتك شيمي با ميزان سرمايه گذاري ۱٫۰۷۷ ميليارد ريال و پشرفت فيزيكي ۸۱ %

–    سيمان بيارجمند با ميزان سرمايه گذاري ۲٫۵۵۳ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۴۴ %

–    كويرجين سمنان با ميزان سرمايه گذاري ۱٫۱۴۲ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۵۷ %

–    درين ريس سمنان با ميزان سرمايه گذاري ۱٫۳۲۰ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۳۹ %

–    توليدي شيميائي كلران با ميزان سرمايه گذاري ۱۴۱ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۹۱ %

–    ذوب آهن آرمان آسيا با ميزان سرمايه گذاري ۷۷۶ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۶۵ %

–    سپيد گچ برگ سازان كوير گرمسار با ميزان سرمايه گذاري ۲۷۲ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۵ %

–    طب پلاستيك نوين با ميزان سرمايه گذاري ۱۵۰ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ۳۰%

 

۳- استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های آن برای توسعه صنعتی چيست ؟

استان سمنان از نظر توسعه صنعتي با بيش از ۲۰۰۰ پروانه بهره برداري داراي جايگاه پانزدهم دركشور مي باشد.

لازم به ذكر است در استان سمنان قريب به ۴۲ ماده معدني وجود داردكه از اين لحاظ در كشور رتبه اول را داراست و مهمترين آنها گچ ، نمك ، زئوليت و ذغال سنگ مي باشد.

بيشترين سرمايه گذاري در استان به ترتيب در گروه كالاهاي فلزي ، شيميائي ، مواد كاني ، منسوجات ، غذايي بوده و عمده صنايع آن در بخش صنايع كوچك و متوسط مي باشد.

استان سمنان بدليل برخورداري از موقيعت استراتژيك و توانمندي هاي اقتصادي و دسترسي به بازارهاي هدف مي تواند به يك قطب بزرگ صنعتي تبديل شود.

 

۴- بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟

بانك صنعت و معدن به منظور فعال ساختن پتانسيل ها و ايجاد واحد هاي صنعتي در استان سمنان با عنايت به رسالت تخصصي و توسعه اي خود در زمينه تامين مالي واحدهاي صنعتي و معدني با تمام توان و با بهره برداري از تمام ظرفيتها و بهره مندي از بدنه كارشناسي خود توانسته در خصوص تخصيص منابع عملكرد مطلوبي داشته باشد، به گونه اي كه طي سنوات گذشته با مشاركت اين بانك در اجراي طرحهاي ايجادي و توسعه اي كه داراي توجيه فني ، مالي و اقتصادي مناسب هستند روند ايجاد اشتغال در استان مطلوب بوده است.

از سوي ديگر اين بانك با پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش و ارائه ساير خدمات بانكي ( ضمانتنامه ، گشايش هاي اعتبار ارزي و ريالي ) به طرحهاي موجود صنعتي در راستاي تثبيت سطح توليد و اشتغال موجود نقش بسزايي داشته است.

همچنين بانك صنعت و معدن در راستاي ايفاي مسئوليت تخصصي خود مطابق با سياستهاي دولت، عملكرد قابل قبولي در پرداخت تسهيلات طرح رونق توليد به واحدهاي كوچك ، متوسط و بزرگ داشته و در جايگاه برتر نسبت به ساير بانكهاي استان قرار گرفته است.

 

۵-چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید ؟

مذاكره با مديران صنايع استان و تشريح امكانات و خدمات قابل ارائه توسط بانك، افتتاح حساب جهت پرسنل مشتريان به منظور واريز گروهي حقوق، تسريع در انجام امور خدمات بانكي، تمركز ويژه جهت ارائه خدمات الكترونيك و اينترنتي بانك و ارائه مشاوره هاي تخصصي و بانكي به صنعتگران از اهم راهكارها و برنامه هاي اين سرپرستي در جهت استقرار بانكداري شركتي و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان است.

 

۶- تعامل شما با ستاد چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟

با عنايت به اعتماد هيئت مديره محترم بانك به سرپرستي ها و شعب و افزايش اختيارات آنها ، كمك بسزائي در تسريع انجام امور مربوط به مشتريان شعب داشته است. كليه مديريت هاي ستاد نيز همراهي خوبي با اين سرپرستي داشته و انتظار مي رود با تسريع در پاسخگوئي و درخواست هاي استان جهت خدمات دهي بهتر به مشتريان ما را ياري رسانند.

 

۷- نقش نیروی انسانی در موفقیت برتری شعب چيست ؟

كاركنان هر سازمان از مهمترين سرمايه هاي آن مي باشد و در بانك صنعت و معدن نيز اين موضوع محقق مي باشد. لازم بذكر است بنا به گواه بسياري از صنعتگران استان يكي از مزيت هاي بانك صنعت و معدن داشتن كارشناسان با توانمندي و تعهد بالا مي باشد كه با تعامل مطلوب با مشتريان و ارائه خدمات بهتر به صنعتگران استان در برتري بانك نقش بسزائي دارند.

 

۸-طرح هاي كه استان در تامين مالي انها نقش داشته و در سطح ملي مطرح هستند را توضيح دهيد؟

اين بانك در تامين مالي طرحهاي نساجي و داروئي استان مشاركت داشته كه شامل شركت درين ريس سمنان ، شركت كوير جين سمنان، شركت داروسازي ثنامد و داروسازي فاتك شيمي مي باشند.

 

۹-در راستاي تحقق شعار سال(رونق توليد) چه برنامه هاي داريد؟

از برنامه هاي اين سرپرستي حمايت از واحد هاي توليدي فعال و تامين سرمايه در گردش آنها مي باشد كه اين امر مي تواند نقش مهمي در حفظ توليد و اشتغال آن داشته باشد . همچنين تعيين تكليف واحد هاي تمليكي و مطالبات غير جاري مشتريان از برنامه هاي ديگر اين سرپرستي در سال رونق توليد مي باشد.

 

۱۰-مهمترين برنامه هاي استان در سال ۹۸ چيست؟

تجهيز منابع و تعيين تكليف مطالبات غيرجاري استان و تلاش در واگذاري اموال تمليكي و علي الخصوص كمك به واحدهاي توليدي در زمينه واردات و صادرات با شرايط فعلي از مهمترين برنامه هاي اين سرپرستي در سال ۹۸ مي باشد.