رشد تولید مواد ضدعفونی کننده
رشد تولید مواد ضدعفونی کننده
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ظرفیت تولید موادشوینده و ضدعفونی کننده در کشور پس از شیوع کرونا ۸ برابر افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد صابرپرنیان افزود : از مجموع ۲۲۰ واحد تولید موادشوینده و ضدعفونی کننده در کشور ۱۵ واحد با ۶۰ درصد ظرفیت تولید و بقیه با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کردند.”رشد تولید مواد ضدعفونی کننده”

وی گفت: پیش از شیوع کرونا ظرفیت تولید موادشوینده و ضدعفونی کننده ۷ برابر نیاز کشور بود که با عزم جهادی تولیدکننده‌ها میزان تولید این مواد رشد معناداری یافت.

پرنیان با اشاره به افزایش ۱۰۰ برابری تقاضا برای تولیدموادضدعفونی کننده پس از شیوع کرونا افزود : در یک ماه گذشته ظرفیت تولید در موادضدعفونی کننده ۸ برابر و در ماسک ۱۰ برابر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به راه اندازی ۴۰ واحد جدید تولید ماسک و موادضدعفونی کننده در یک ماه اخیر، گفت: میزان تولید این مواد از یک و نیم تن قبل از شیوع کرونا به ۸ تن در حال حاضر افزایش یافته است.

کارخانه تولید الکل بیدستان قزوین در پی شیوع ویروس کرونا در کشور با تولید مواد ضدعفونی به جمع فعالان مبارزه با کرونا پیوسته است. این کارخانه به عنوان قدیمی‌ترین واحد تولید اتانول در کشور (از سال ۱۳۱۳) در زمینه تولید اتانول، سرکه و مواد غذایی در سطح کشور فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یک شرکت آب معدنی در اهواز با تغییر خط تولید خود، تولید موادضدعفونی کننده دست را آغاز کر.

امیرحسین نظری در این خصوص بیان کرد: با توجه به نیاز استان به مواد ضدعفونی کننده دست با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش بر این است که از ظرفیت تولید استان برای تولید این نوع مواد استفاده شود.

وی افزود: این شرکت، تولید آب معدنی را لغو کرده است و با صدور مجوز از سوی این سازمان و معاونت غذا و داروی اهواز به تولید مواد ضدعفونی کننده دست مشغول و از جمعه وارد مدار تولید شد.

  • منبع خبر : فارس