رشد شاخص بورس در اولین روز بعد از انتخابات
رشد شاخص بورس در اولین روز بعد از انتخابات
شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات اولین روز پس از انتخابات ریاست جمهوری با رشد بیش از...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات اولین روز پس از انتخابات ریاست جمهوری با رشد بیش از ۷۲۰۰ واحدی به پیشروی در کانال ۱٫۱ میلیون واحدی ادامه داد.

شاخص هم وزن نیز افزایش ناچیز ۷۱ واحدی داشته است.

نمادهای فارس، وبملت، وتجارت، نوری،فولاد، شستا، وبصادر بیشترین تاثیر مثبت را در این روند داشته‌اند.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز بر خلاف رورهای گذشته با تحرکات مثبتی که داشت ۱۷۰ واحد رشد را ثبت کرد و در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت.

امروز «فارس»، «وبملت» و «وتجارت» تاثیرگذارترین نمادهای بازار بودند و بیشترین تراکنش هم برای «ولکار»، «پترول» و «خودرو» ثبت شد.

در پیش‌گشایش بورس هم «ومدیر» با ۵۲۹ میلیون برگه سهم، دارای بیشترین تقاضا بود و نماد «خزر» با ۱۷ میلیون برگه سهم در صف فروش قفل بود.

هفته گذشته بازار سرمایه با روندی منفی به کار خود پایان داد. اخبار مهمی مثل عرضه اولیه «ومدیر» سیگنال‌های مثبتی بود که به بازار داده شد. در آخرین روزهای معاملاتی هم شاهد تحرکات مثبت در برخی از گروه‌های بزرگ‌ بازار بودیم که از نزول بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند. باید دید امروز پس از انتخابات ریاست جمهوری چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

_ میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در سازما‌ن‌های بین المللی وین گفت: مذاکرات وین درباره احیای برجام برای پایان موفق به زمان بیشتری نیاز دارد.

_ قیمت دلار در صرافی بانک ملی روز گذشته برای خرید، ۲۳,۱۵۹ تومان و قیمت فروش آن ۲۳,۶۲۷ تومان محاسبه شد.

_ بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار رشد کرد اما نتوانست این محدوده پشت سر بگذارد و دوباره تا محدوده ۳۷ هزار دلار ریزش کرد”رشد شاخص بورس در اولین روز بعد از انتخابات”

_ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته پیش با ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد.

_ روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی تا مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

  • منبع خبر : ایران جیب