رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل
رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل
بازار سرمایه امروز سه شنبه با افزایش نسبی تقاضا در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز سه شنبه (چهارم آذر ماه) بازار امروز با افزایش تقاضا و توجه ویژه به گروه های بانکی، فرآورده های نفتی، معدنی  و خودرویی آغاز بکار کرد.”رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل”

در جریان داد و ستد مثبت و پرتقاضای گروه بانکی‌ها شاهد پیشروی بیش از ۲ درصدی قیمت در نماد وبملت هستیم. وتجارت در قیمت ۳۶۷ تومان صف خرید بالای ۴۷۴ میلیون سهم دارد. وپاسار در بالاتر از سطح ۱۰۰۰ تومان دنبال می‌شود. وبصادر با صف خرید همراه است.

در گروه فلزات اساسی نماد فملی در قیمت ۲۶۷۴ تومان در حال داد و ستد است. فولاد در قیمت ۱۲۸۷ تومان قرار دارد. ذوب افت ۱ درصد دارد. فخوز در قیمت ۳۵۷۰ تومان داد و ستد می‌شود.

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که در مرحله پیش گشایش تقاضا بسیار بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات بازار سهام عرضه در نمادهایی چون شستا، فارس و فملی باعث شد تا شاخص کل روندی نزولی پیدا کند.

بازار سهام متعادل شده و عرضه در بورس به شدت کاهش پیدا کرده است اما هنوز سیگنال شروع روند صعودی از متغییرهای بازار سهام دریافت نشده است و به عقیده برخی کارشناسان شاخص کل تا اواسط دی ماه در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت.

“رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل”

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن بیش از یک درصد رشد کرد و این نشان از کلیت مثبت بازار سهام است اما شاخص کل به دلیل فشار عرضه در نمادهای بنیادین و شاخص‌ساز روندی نزولی پیدا کرده است.

پیش‌بینی می‌شود شاخص کل بازار سهام تا آخر این هفته کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را پس بگیرد.

عرضه در نماد شستا باعث برتری عرضه در کلیت بازار سهام شد و همچنین به دلیل جو هیجانی و مختصات توده واری بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز می‌تواند باعث عرضه در سایر نمادها نیز باشد.”رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل”

در جریان معاملات امروز گروه‌های خودرویی و پالایشی روند مثبت دارند و مثل اینکه دولت قصد دارد صندوق پالایشی یکم بدون ضرر بازگشایی شود.”رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل”

همچنین به دلیل ترس از ریزش قیمت دلار نمادهای ارزمحور روند خوبی ندارند و فعلا تک‌سهم‌ها و نمادهای ریالی مورد توجه بازار سهام قرار دارند.

  • منبع خبر : تجارت نیوز