رشد معاملات مسکن در تهران
رشد معاملات مسکن در تهران
رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که روند نزولی معاملات مسکن در پایتخت که تا پایان شهریور ماه ادامه داشت، در مهرماه متوقف و رشد ۲۲ درصدی را نسبت به ماه قبل ثبت کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به گفته همتی آمار مقدماتی معاملاتی واحدهای مسکونی در تهران نشان می‌دهد در مهرماه تعداد۳۴۰۱ مورد  انجام گرفته است که نسبت به ۲۷۸۷ مورد معامله شهریورماه، رشد۲۲ درصدی داشته است.”رشد معاملات مسکن در تهران”

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: درمهرماه امسال متوسط قیمت قیمت مسکن تهران نیز با رشد ۰.۴درصدی نسبت به شهریور ماه، مقداری افزایشی بوده است.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در دو سال اخیر جهش قیمت مسکن رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، گفت: نوسانات ایجاد شده در بازار‌های موازی بر بخش مسکن تأثیر بسیار زیادی گذاشته، اما خوشبختانه با کنترل و ایجاد ثبات در بخش‌های مختلف بازار مسکن به آرامش رسیده است.

او ادامه داد: در سه ماه گذشته به طور محسوسی قیمت‌ها در بخش مسکن کاهش یافته و این نشان دهنده  رکود معاملات در این بخش است.

قلی خسروی اظهار کرد: بسیاری از مالکان به دلیل رکود در این بخش قیمت‌های پیشنهادی خود را در مناطق مختلف تهران کاهش دادند و همین موضوع در آینده نزدیک زمینه ساز رونق و افزایش تعداد معاملات در بازار مسکن می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در استان تهران تغییر اندکی در معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد شده است، افزود: در ۱۵ روز ابتدای مهر ماه ۲ هزار و ۲۷۴ قرارداد خرید و فروش در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل حدود ۲۵ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش داشته است.

او یادآور شد: تعداد قرارداد‌های اجاره در استان تهران به ۷ هزار و ۵۱۲ معامله رسیده که نسبت به مهر ماه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

قلی‌خسروی بیان کرد:‌هر ساله همزمان با باز شدن مدارس تعداد جابجایی‌ها در نیمه دوم سال به ویژه مهر ماه کاهش می‌یابد، اما امسال برخلاف سال‌های گذشته تعداد معاملات در این بازه زمانی افزایش داشته است به طوری که در سال‌های گذشته قرارداد‌ها در مهر ماه نسبت به شهریور ماه ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

  • منبع خبر : ایسنا