رشد ورود کشتی‌های اقیانوس‌پیما به بنادر
رشد ورود کشتی‌های اقیانوس‌پیما به بنادر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای امسال تا نیمه بهمن‌ماه، ۱۳۰ میلیون تن انواع کالا در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷,۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از رشد ۲٫۵ درصدی صادرات و واردات غیر نفتی طی ۱۰ ماه گذشته در بنادر بازرگانی ایران و افزایش ۷٫۵ درصدی ورود کشتی‌های اقیانوس‌پیما به بنادر تجاری خبر داد.

وی گفت: پهلوگیری و ترافیک ۸ هزار فروند انواع کشتی‌های اقیانوس پیما به بنادر ایران، طی ۱۰ ماهه گذشته، نشان می‌دهد که هیچ یک از اهداف و اغراض دشمنان در تحریم‌های ایران موثر نبوده است.

وی ادامه داد:  تا نیمه بهمن‌ماه میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی ۱۳۰ میلیون تن بوده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تردد‌ کشتی‌های تجاری در آب‌های ایران در شرایط کاملا ایمن انجام شده است، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع وابستگی و تامین تجهیزات مورد نیاز این سازمان از توان داخلی گام بزرگی برداشته است، از این رو در سال رونق تولید داخلی و  حمایت از شرکت های سازنده ایرانی، ۷۶۷ قطعه مورد نیاز بندری و دریایی  با استفاده از توان داخلی تولید شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال جاری ۱۸ دستگاه آرتی جی، به عنوان تجهیزات استراتژیک بندری، با ۲۱ میلیون یورو سرمایه گذاری در داخل کشور ساخته و در بنادر کشور به کارگرفته شد.

وی به اقدامات گسترده سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در مجامع جهانی، از جمله نشست های سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO)‌ گفت: در اجلاس سالانه آیمو با حضور ۱۸۴ عضو این سازمان جهانی، اقدامات غیر قانونی آمریکا در اعمال فشار و تهدید به حمل و نقل دریایی ایران را گوشزد کردیم.

  • منبع خبر : فارس