رشد ۶هزار میلیارد تومانی صدور بیمه‌نامه در سال ۹۹
رشد ۶هزار میلیارد تومانی صدور بیمه‌نامه در سال ۹۹
سلیمانی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این ویروس صنعت بیمه در بخشنامه‌ای که صادر کرد، گفت: هرکسی و هر بیمه شده‌ای به کرونا دچار شود و بیمه درمان تکمیلی داشته باشد، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامرضا سلیمانی در نشست خبری در مورد صدور بیمه‌نامه الکترونیک و احتمال پرداخت الکترونیک در آ‌ینده اظهار داشت: در ده ماهه سال ۹۹، ۶۶هزارمیلیاردتومان صدور بیمه‌نامه داشتیم که نسبت به دوازده ماهه سال ۹۸، ۶ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود تا پایان سال۹۹، این رقم به ۸۵هزارمیلیاردتومان برسد.‌” رشد ۶هزار میلیارد تومانی صدور بیمه‌نامه در سال ۹۹

اوادامه داد: در بخش بیمه شخص ثالث ۲۵هزارمیلیاردتومان بیمه نامه صادر کردیم که بالاتر از این مقدار پرداخت داریم. در سال ۹۹، ۳۰۰میلیارد تومان برای مجموعه نیروی انتظامی، راهداری و اورژانس در نظر گرفتیم که پرداخت شده است و برای ۱۴۰۰، ۴۰۰ میلیاردتومان در نظر گرفته شده که عمده آن برای نیروی انتظامی است. برنامه ریزی کردیم در سال آینده پرداخت خسارت الکترونیکی هم داشته باشیم که البته الزاماتی دارد.

سلیمانی افزود: برای بیمه واحدهای مسکونی در بودجه ۱۴۰۰، نرخ ۲۰ هزارتومان در ماه را پیشنهاد دادیم که ۱۰ هزار تومان آن را دولت به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و ۱۰هزار تومان را مردم از طریق قبوض برق پرداخت می‌کنند. ۸۰میلیون تومان تعهدی است که صندوق بیمه حوادث طبیعی در این بخش پرداخت خواهد کرد. این نرخ هم خیلی پایین است چون فقط بیمه روی ساخت است و نه زمین و این مبلغ تعهد کافی خواهد بود و بالاتر از این مبلغ را اگر کسی بخواهد، بیمه تکمیلی محسوب می‌شود.

اقدامات بیمه مرکزی در زمان شیوع کرونا /حل مشکلات نقدینگی بیمارستان‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌ای
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این ویروس صنعت بیمه در بخشنامه‌ای که صادر کرد، گفت: هرکسی و هر بیمه شده‌ای به کرونا دچار شود و بیمه درمان تکمیلی داشته باشد، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و لزومی به خرید بیمه مخصوص کرونا نیست.محصول جدید بیمه‌ای هم‌ برای کسانی که بیمه تکمیلی ندارند ولی برای کرونا بیمه می‌خواهند طراحی کردیم.حتی برای واحدهای تجاری  که به دلیل قرنطینه ممکن است متحمل زیان شوند، بیمه‌ای طراحی و سعی کردیم پرداخت‌های خوبی هم‌ به بیمارستان‌ها داشتیم که در نقدینگی مشکلی نداشته باشند.
او افزود:  سعی کردیم در بخش مسئولیت اجتماعی و در  استان‌های مختلف تجهیزات پزشکی و لوازم لازم توسط شرکت‌های بیمه‌ای تهیه شود و حتی در بعضی از شهرستان‌ها و نقاط محروم مدارسی را در سال ۹۹ افتتاح کردیم.
رشد ۶هزار میلیارد تومانی صدور بیمه‌نامه در سال ۹۹
حل معضل تاثیر تورم بر اقبال به بیمه‌های عمر با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای در بورس
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: نسبت به سال ۹۸ که ۱۴.۵درصد پرتفوی ما بیمه عمر بود، در ده ماهه سال۹۹ این سهم به ۱۵.۵ درصد رسید است. برای حل معضل تاثیر تورم‌های بالا بر اقبال مردم به بیمه عمر و پس انداز  این بخش را به بازار سرمایه لینک دادیم، این یعنی پوشش تورم. اینگونه شرکت‌های بیمه می‌توانند از حساب‌هایی که از مردم پول می‌گیرند در جاهایی که بازدهی بیشتری از بانک دارد، مثل بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند. بنظر می‌رسد مردم راضی هستند چون می‌دانند اگر یکسال تورم بالاست سال‌های دیگر جبران می‌شود. نگاه مردم به بیمه عمر و پس انداز بلند مدت است.
  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین