رشد ۱۶۰۰ واحدی شاخص بورس تهران
رشد ۱۶۰۰ واحدی شاخص بورس تهران
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 1689 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  بورس اوراق بهادار تهران که دیروز در واکنش به اعلام نتایج انتخابات رشد ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحدی را تجربه کرده بود، امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۱۶۸۹ واحد روبه‌رو شد و به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۲۱ واحد رسید. “رشد ۱۶۰۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل با معیار هم‌وزن با ۹۱۳ واحد کاهش به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۸۷ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۴ میلیون و ۶۴۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷٫۲ سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۱۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از ۸ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم،‌امروز معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۱۵ صدم درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲۵ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱۸ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲۵ صدم درصد کاهش یافت. اما شاخص بازار دوم بورس ۶۵ صدم درصد به مدد معاملات بلوکی رشد کرد. “رشد ۱۶۰۰ واحدی شاخص بورس تهران

امروز نمادهای شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، بانک تجارت و پتروشیمی جم به ترتیب بیشترین اثر مثبت را در شاخص بورس داشتند و نمادهای ملی‌مس و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با ۲۸ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۲۸۴ واحد رسید.

امروز ارزش بازار به یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱٫۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۷ هزار نوبت معمله و به ارزش ۸ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، تبرک، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بیمه تجارت نو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

  • منبع خبر : ایران جیب