رشد ۸ هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۸ هزار واحدی شاخص بورس
نخستین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری در حالی آغاز شد که شاخص کل بورس بیش از 8 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نخستین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری در حالی آغاز شد که شاخص کل بورس بیش از ۸ هزار واحد افزایش یافت.”رشد ۸ هزار واحدی شاخص بورس”

شاخص کل بورس امروز با ۸۵۸۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۷۹۲ واحد افزایش به رقم ۳۸۳ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.

در این بازار، یک میلیون معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی پردیس، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با ۱۵ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

در این بازار، ۲۸۰ هزار معامله به ارزش ۷۸ هزار و ۹۲ میلیارد ریال انجام شد. “رشد ۸ هزار واحدی شاخص بورس

سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل تولید نیروی برق دماوند، مدیریت انرژی امید تابان پور، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و پخش هجرت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

بعد از گذشت دو روز تعطیلی، بازار سرمایه امروز بازار با روندی مثبت و صعودی کار خود را شروع کرد. شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات حدود ۵ هزار واحد مثبت را به ثبت رساند و در محدوده یک میلیون و ۱۵۳ هزار واحد قرار گرفت.

هفته گذشته بازار روند مثبتی را داشت و در آخرین روز معاملاتی با ۸۴ نماد در صف خرید و ۲۳۳ نماد در صف فروش به کار خود پایان داد اما امروز ۷۲ نماد در صف خرید و ۱۸۱ نماد در صف فروش قرار گرفته‌اند و این موضوع نشان می‌دهد نسبت به هفته گذشته تعداد صف‌های فروش کمتر شده و عمده نمادهای بازار با روندی متعادل شروع به کار کرده‌اند.

محمد باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تحلیل بازار امروز ۱۷ خرداد گفت: بازار به دلیل تعطیلی‌های روزهای گذشته و انتخابات در هفته آینده حجم معاملات بالایی را نخواهد داشت و رشد خاصی را هم با توجه به شرایط فعلی و ابهامات اثرگذار بر بازار ندارد.

  • منبع خبر : ایران جیب