رعایت بهداشت در واحدهای صنفی
رعایت بهداشت در واحدهای صنفی
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نهادهای مختلف، بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی و ثبت نام آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت نظارت می‌کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از صدا و سیما، قاسم نوده فراهانی گفت: اصنافی که از شنبه هفته آینده اجازه دارند فعالیت خود را در تهران آغاز کنند، حتما باید در وب سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.” نظارت جدی بر رعایت بهداشت در واحدهای صنفی”

وی افزود: این ثبت نام به منزله تعهد اجرای کامل ضوابط بهداشتی مصوبه ستاد مقابله با کرونا است.

نوده فراهانی گفت: بعد از ثبت نام برگه‌ای قابل چاپ به اصناف ارائه می‌شود که مجموعه تعهدات آن‌ها را نشان می‌دهد و حتماً باید این برگه را در محل کار و پشت شیشه نصب کنند.

وی افزود: این تعهدات شامل رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک و دستکش و همچنین قرار دادن مواد ضدعفونی در محل کار است.” نظارت جدی بر رعایت بهداشت در واحدهای صنفی”

نوده فراهانی گفت: بازرسان وزارت بهداشت، اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی بر رعایت دستورالعمل‌ها و همچنین لزوم ثبت نام و نصب برگه تعهد مربوطه در محل کار نظارت می‌کنند و هر واحدی که این برگه را نصب نکرده باشد، پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: همچنان برخی از کسب و کارها از جمله تالارها، قهوه خانه‌ها، رستوران ها، استخرها، ورزشگاه‌ها و پاساژها باید همچنان تعطیل باشند.

وی همچنین با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده که پرداخت آن تا ۳۰ فروردین به تعویق افتاده بود، گفت: با توجه به تعطیلی کسب و کارهای مختلف نامه‌ای را به رئیس سازمان امور مالیاتی نوشته و درخواست کرده ایم تا این مالیات تا آخر خرداد به تعویق بیفتد.

  • منبع خبر : مهر