روز سبز بورس / افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام
روز سبز بورس / افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام
روند بازار سهام در روز ابتدایی هفته نزولی بود اما امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و شاخص کل روند صعودی پیدا کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با شروع معاملات امروز بازار سهام روند شاخص کل بعد از روند نزولی سه روز ابتدایی هفته حدود نیم درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد رسید.” روز سبز بورس”

در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود و این نشان از کلیت مثبت بازار سهام است.

به نظر می‌رسد دوره اصلاح بازار سهام به پایان خود نزدیک باشد و به گفته کارشناسان این هفته بازار سهام به تعادل خواهد رسید و دوره اصلاحی بازار سهام به پایان خواهد رسید.

خبر ساخت واکسن کرونا باعث بالا رفتن قیمت‌های جهانی و همچنین تاثیر مثبت زیاد بر بازارهای مالی جهانی شد و همین موضوع نیز بر بازار سهام ما نیز تاثیر مثبت داشت زیرا با بالا رفتن قیمت‌های جهانی برخی از نمادها نیز رشد می‌کنند.” روز سبز بورس”

نمادهای فملی، فولاد و خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند و نمادهای فولاد و فملی به دلیل بالا رفتن قیمت‌های جهانی و نماد خودرو نیز به دلیل کاهش قیمت دلار مورد توجه بازار سهام هستند.

همجنین در جریان معاملات دیروز بازار سهام قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه لغو شد که این موضوع می‌تواند در تعادل عرضه در بازار سهام کمک کننده باشد.

خبر کشف واکسن کرونا باعث «سکته طلا» و «خیز بورس‌های جهانی و بازارهای دارایی» شد. روز گذشته شرکت آمریکایی فایزر اعلام کرد که نتایج این واکسن، حاکی از موفقیت آن بر روی ۴۳ هزار و پانصد نفر از داوطلبان در ۶ کشور است. این خبر با استقبال سازمان جهانی بهداشت، سران کشورها و البته بازارهای جهانی همراه شد. بررسی عملکرد بازارها نشان می‌دهد سرمایه‌ها از پناهگاه امن یعنی طلا خارج شده است تا بتواند با حرکت در بازارهای مالی یا دارایی، شرایط را برای بهبود رشد اقتصادی و خروج از رکود مهیا کند. طلا که با توجه به افزایش مجدد تعداد بیماران کرونایی در آمریکا و اروپا در روزهای گذشته و همچنین احتمال اجرای بسته‌های حمایتی بیشتر با توجه به پیروزی بایدن خود را آماده فتح قله‌های جدید می‌دید، ناگهان با تغییر جهت انتظارات، سقوط بی‌سابقه‌ای را رقم زد. از سوی دیگر، بازارهای جهانی و اروپایی نیز به استقبال خبر کشف واکسن رفته و یک‌دست سبزپوش شدند. بازار نفت نیز از این قاعده مستثنی نبود و طلای سیاه روند صعودی را ثبت کرد.” روز سبز بورس ”

شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است. فایزر این واکسن آزمایشی را با همکاری شرکت بیواِن‌تِک ساخته است. در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فایزر به ۴۳هزار و ۵۰۰ نفر در ۶ کشور آمریکا، آلمان، برزیل، آرژانتین، ترکیه و آفریقای‌جنوبی در دو نوبت به فاصله سه هفته تزریق شده است. فایزر می‌گوید در ۹۰ درصد موارد مصونیت به کرونا هفت روز بعد از تزریق نوبت دوم و ۲۸ روز بعد از نوبت اول حاصل شده است. این شرکت آمریکایی همچنین گفت در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی‌ای تا‌کنون مشاهده نشده است. این نتا‌یج براساس تاثیر واکسن در ۹۴ داوطلب اول بوده که به کرونا مبتلا بودند.

  • منبع خبر : تجارت نیوز