روز پر نوسان بورسی
روز پر نوسان بورسی
بازار سرمایه روزی پر نوسان را پشت سر گذاشت؛ بطوریکه شاخص کل این بازار در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۲۶۸ هزار واحد صعود کرد اما در ساعات میانی تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد کاهش یافت و در نهایت در همین رقم نیز ایستاد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس امروز با ۳۸۳۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۴۴۷ واحد کاهش رقم ۴۳۱ هزار و ۵۲۱ واحد را ثبت کرد.”روز پر نوسان بورسی

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۲ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال انجام دادند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۱۳۹ واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۴۳ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۷۸ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال انجام شد.”روز پر نوسان بورسی”

بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، صنعتی مینو، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

علی‌رغم گزارش‌هایی که نشان می‌دهد بسیاری از حقیقی‌ها و حقوقی‌ها از بورس خارج شده‌اند اما گویی برخی از سهامداران خرد امید جدیدی به رشد و سوددهی بورس دارند. آنها می‌گویند دولت در آستانه ۲۲ بهمن از بورس حمایت می‌‌کند و نمی‌گذارد بورس در این روزها منفی باشد.
برخی دیگر اما می‌گویند بازه حمایت دولت محدود به بهمن نیست. بلکه از بهمن تا خرداد سال آینده بورس مثبت است. همین دلیلی است که برخی از افراد دیگران را به ماندن و یا حتی ورود مجدد به بورس دعوت می‌کنند.
پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود که برخی از مردم با این تحلیل که ۲۲ بهمن نزدیک است، تازه وارد بورس شده‌اند.
در ادامه پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوص را می‌خوانید:
بورس تا ۲۲ بهمن مثبت است؟
«میگی چرا بورس مثبته؟ دولت دلش به حال ما نسوخته والا ۲۲ بهمن نزدیکه حمایت بعدی هم نزدیک انتخابات دولته.»
« به چند دلیل بازار رشد پیوسته داره تا آخر ماه: کوتاه کردن دست نوسانگیرها، نظارت شدید بر بازارگردانها به دلیل افت زیاد بازار، نزدیک شدن به ۲۲ بهمن و فروش صندوق و عرضه های اولیه بعدی»
« یه کاری کنید که بورس فقط تا ۲۲ بهمن مثبت نباشه و تا دم عید دولت هوای مردم را داشته باشه.»
« بورسه رشد دارد تا ۲۲ بهمن…شک نکنید»
  • منبع خبر : ایسنا