روز ۱۶ آذر ، روز دانشجوی متعهد
روز ۱۶ آذر ، روز دانشجوی متعهد
دانشگاههای ایران امروز مظهر خشم علیه ناکارامدی و بی اخلاقی اند. امروز خطاب دانشجو به عملکرد دولت است و به هواداری مردم آسیب پذیر از تصمیم نابخردانه دولت با افزایش ۳۰۰ درصدی  قیمت بنزین، فریاد مرگ بر آمریکا و اقمار داخلی اش سر میدهند.

روز ۱۶ آذر ، روز دانشجوی متعهد

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد دانشگاههای ایران امروز مظهر خشم علیه ناکارامدی و بی اخلاقی اند. امروز خطاب دانشجو به عملکرد دولت است و به هواداری مردم آسیب پذیر از تصمیم نابخردانه دولت با افزایش ۳۰۰ درصدی  قیمت بنزین، فریاد مرگ بر آمریکا و اقمار داخلی اش سر میدهند.

طرح افزایش قیمت بنزین  زمینه ای بزرگ برای ایجاد اغتشاش در کشور را پدید آورد. چه توجیهی وجود دارد که خواسته‌های معیشتی  مردم معترض و تظاهرکنندگان در ایران به اغتشاش و خواسته‌های سیاسی تبدیل شود؟ چه توجیهی وجود دارد که خواسته‌های معیشتی تظاهرکنندگان در لبنان به خواسته‌های سیاسی تبدیل شود و بخشی از آن «سلاح مقاومت» را هدف قرار دهد که سرزمین‌های لبنان را آزاد ساخت، دشمن را چند بار شکست داد و هنوز دیوار دفاعی این کشور کوچک در برابر (رژیم) صهیونیستی جنایتکار به شمار می‌رود؟ این امر با وضوح بیشتری در عراق تکرار می‌شود.

به نظر می‌رسد آمریکا از طریق عوامل خود خواسته‌ای تظاهرکنندگان را به خواسته‌های سیاسی و گرایش خصمانه در قبال جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

آمریکا پس از تجربه لبنان و عراق که با کناره‌گیری نخست‌وزیر و فلج‌ کردن امور سیاسی و اقتصادی در این دو کشور همراه بود، سعی کرد به ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن ضربه بزند و این‌کار را به بهانه افزایش قیمت بنزین انجام داد.

هنر امروز دانشجو در ۱۶ آذر افشای راز خلوت همپالکی های آمریکاست.

هنر همیشه دانشجو که اصالت بزرگداشت این روز است، ایستادگی در مقابل خواست آمریکا در دخالت در امور کشورها خصوصا ایران بوده است.

اگر چه آمریکا به دلایل مختلف در عراق و لبنان به‌طور جزئی موفق شد، اما در ایران کاملا شکست خورد و جمهوری اسلامی ایران توانست از طریق نهاد‌های سیاسی و امنیتی قوی خود بخش بزرگی از بحران را حل و امنیت و آرامش را در کشور برقرار کند و امروز وظیفه دانشجو در ادامه مشی مقاومت توجیه ابعاد خطرناک فتنه دشمن در داخل و خارج برای مردم این مرز و بوم است.

دانشجو باید برای مردم روشن کند که چرا آمریکا در این تحرکات، مداخله و فشار‌هایی اعمال می‌کند و اوامری به برخی از دست‌اندرکاران این تحرکات می‌دهد که در آن تزویر و نفاق و دشمنی موج میزند.

۱۶ آذر روزی است که دانشجو مردم را روشن میکند که بسیاری از آنچه که اتفاق افتاد در چارچوب جنگی سرّی است که در میدان‌های متعدد بین آمریکا و اسرائیل و متحدانشان از یک سو و ایران و متحدانش از سوی دیگربه کارزاری بسیار جدی تبدیل کرده است.

دانشجو هم خود باید به یک تحلیل عمیق و جدی برسد و هم مردم را با خود همراه کند که  چرا یک روزنامه منطقه‌ای در تحلیلی تأکید می کند که  آمریکا در قبال ایران شکست خورده و این در حالی است که ایران هنوز برگ‌ های برنده‌اش را در مقابل فتنه‌جویی‌های آمریکا رو نکرده است.

چرا  رأی‌الیوم  مینویسد که: آمریکا توانست در عراق و لبنان موفقیت‌های جزئی کسب کند، اما در ایران کاملا شکست خورد و جمهوری اسلامی توانست از طریق نهاد‌های سیاسی و امنیتی قوی خود بخش بزرگی از بحران را حل و امنیت و آرامش را در کشور برقرار کند.

دانشجو باید به مردم اطمینان دهد که  محور مقاومت هنوز بسیاری از برگهایش را رو نکرده است و خویشتنداری نشان می‌دهد این محور، امکانات و ابزار‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند اوضاع را به زیان دشمن و در صدر آنها آمریکا دگرگون کند.

دانشجو در تیزی لبه بلوغ و رسایش سیاسی خود میتواند ابتکار تبلیغاتی دشمن را خنثی کند و فرایند ساز ابتکارات دست پیشی را فراهم آورد.

دانشجو باید بیدار بوده و رد پای دشمن را یافته و جریان انقلاب و مقاومت را بر این رد پا واقف و علیه آن بشوراند. از اسم دانشجو همین پیداست که دانش را از جهل تمیز نموده و بدان به جوییندگی می پردازد.

دانشجو در هر کشوری چشم بیدار ملتهاست و در ایران سابقه ای مشعشع در کارنامه دارد. دانشجو متعهد به حفظ استقلال کشور خویش است. دانشجو روز خود برای ایجاد شب دشمن بهره مند است. و خلاصه در یک کلام تا دانشجوی متعهد در کشور باقی است کشور در مسیر تعهد باقیست . والسلام

حمیدرضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد