رونق به بورس برگشت / افزایش قیمت طلا و ارز ۵ ماه اخیر
رونق به بورس برگشت / افزایش قیمت طلا و ارز ۵ ماه اخیر
با این که در چهار ماهه اول امسال بازارها تقریبا روزهای کم‌نوسانی را سپری کردند، اما در مرداد نوسان‌ها ببیشتر شده به نحوی که بورس جان دوباره گرفته و بیشترین بازدهی پنج ماهه اول امسال را نسبت به طلا و دلار داشته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با این که در چهار ماهه اول امسال بازارها تقریبا روزهای کم‌نوسانی را سپری کردند، اما در مرداد نوسان‌ها ببیشتر شده به نحوی که بازار سرمایه جان دوباره گرفته و بیشترین بازدهی پنج ماهه اول امسال را نسبت به طلا و دلار داشته است.”رونق به بورس برگشت

بورس

شاخص کل بورس طی ماه‌های گذشته جان دوباره گرفته، برخلاف مرداد پارسال که سقوط تاریخی شاخص کل رخ داد مرداد امسال بورس مثبت ظاهر شد.

طبق داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل در پایان اسفند گشته با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی به کار خود در سال ۹۹ پایان داد. اما با رشد شاخص از ابتدای سال تاکنون شاخص کل در پایان مرداد امسال به سطح یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی رسیده است.

بورس با رشد بیش از ۱۶ درصدی بیشترین بازدهی پنج ماهه را بین بازارهای طلا و ارز از آن خود کرده است.

دلار

دلار این روزهای پرنوسان است، بررسی روند قیمتی این شاخص بازار ارز از ابتدای سال تاکنون نیز از بازدهی ۱۲ درصدی آن خبر می‌دهد.

قیمت دلار صرافی ملی پیش از شروع امسال روی مرز ۲۴ هزار تومان قرار داشت، اما با افزایش حدود سه هزار تومانی در حال حاضر روی نرخ ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان قرار دارد.

سکه

سکه امامی که در اردیبهشت تا قیمت ۹ میلیون تومان هم پایین آمد، نوسانات افزایشی در مرداد قیمت این فلز ارزشمند را به بالای مرز ۱۲ میلیون تومان برده است.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر عدد سکه امامی پیش از شروع فروردین امسال ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان بود. روند قیمتی این سکه تا روزهای پایانی تیر روی خط تقریبا یکسانی قرار داشت، با این تفاوت که در اردیبهشت دچار افت قیمت نیز شد.

اما در مرداد بازارهایی از این دست دچار افزایش قیمت شدند، به طوری که در پایان مرداد قیمت هر عدد سکه طرح جدید به بیش از ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

طلا

طلای ۱۸ عیار کمترین رشد قیمت را در پنج ماهه امسال را داشت و ۵٫۲ درصد رشد کرد.”رونق به بورس برگشت”

قیمت طلای ۱۸ عیار در ابتدای فروردین یک میلیون و ۸۵ هزار تومان بود اما در حال حاضر خریداران برای خرید هر گرم از این فلز ارزشمند باید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بپردازند.

  • منبع خبر : تجارت نیوز