رونمایی از نسل جدید نیسان قشقایی
رونمایی از نسل جدید نیسان قشقایی
نیسان نسل جدیدی از مدل قشقایی را رونمایی کرد. نیسان جدید فقط با موتور هیبرید ساخته می‌شود و از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نیسان نسل جدیدی از مدل قشقایی را رونمایی کرد. نیسان جدید فقط با موتور هیبرید ساخته می‌شود و از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.”رونمایی از نسل جدید نیسان قشقایی”

این سومین نسل از مدل قشقایی است. نیسان با ساخت این ماشین در سال ۲۰۰۶، شاسی‌بلندهای شهری را مد کرد؛ ماشین‌هایی که فرم شاسی‌بلند دارند، اما بر روی پلتفرم یک سواری ساخته شده‌اند. این فرم که با نام انگلیسی “کراس‌اوور” (Crossover) شناخته می‌شود اکنون پرطرفدارترین خودرو در بازار است.
محبوبیت کراس‌اوور‌ها تا حدی است که نیسان می‌گوید مدل قشقایی که پانزده سال پیش تقریبا بی‌رقیب بود حالا ۲۶ رقیب مستقیم دارد. پرفروش‌ترین شاسی‌بلند اروپا کراس‌اوور فولکس‌واگن به نام تیگوان است که سال گذشته حدود ۱۷۴ هزار دستگاه از آن فروخته شد.
نیسان برای عقب‌نماندن از رقیبان، نسل جدید قشقایی را کاملا متحول کرده است. ماشین در استودیوی نیسان در لندن طراحی شده و ظاهرش کاملا فرق کرده است. ماشین با چراغ‌های باریک در جلو مدرن‌تر شده و استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر، قشقایی را اسپرت‌تر کرده است.
داخل ماشین هم به فن‌آوری‌های روز مجهز شده و کیفیت ساخت هم بهتر شده است. ماشین را می‌توان با تودوزی چرم مرغوب و امکان ماساژ برای صندلی‌های جلو سفارش داد؛ امکاناتی که معمولا در ماشین‌های لوکس‌تر عرضه می‌شود.
تنها قوای محرکه‌ای که فعلا برای ماشین در نظر گرفته شده ترکیبی از یک موتور ۱.۳ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی است. این سیستم در مدل‌های مختلف بین ۱۳۸ تا ۱۵۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ماشین به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو است، اما می‌توان آن را دو دیفرانسیل هم سفارش داد.
نیسان سال آینده یک موتور هیبرید-الکتریکی هم به قشقایی اضافه خواهد کرد. در این مدل، موتور بنزینی به جای نیرو دادن به چرخ‌ها فقط باتری‌ها را شارژ می‌کند و ماشین با نیروی یک موتور الکتریکی حرکت می‌کند.
نیسان هنوز قیمت قشقایی جدید را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود با وجود اضافه شدن امکانات و فن‌آوری‌های جدید نسبت به قبل تفاوت زیادی نداشته باشد و با قیمت پایه حدود سی‌ هزار دلار فروخته شود.
  • منبع خبر : ایران جیب