ریزش ۹ هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبه
ریزش ۹ هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبه
بازار سرمایه هفته جدید را با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از 9 هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بازار سرمایه هفته جدید را با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۹ هزار واحد کاهش یافت.”ریزش ۹ هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبه

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۹۱۵۱ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۹۳۹ واحد کاهش در رقم ۴۳۶ هزار و ۱۷۴ واحد ایستاد.

در این بازار ۱۸۲ هزار معامله به ارزش ۱۶ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس هم با ۷۲ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۸۳ هزار معامله انجام دادند که ۳۸ هزار و ۱۶۸ میلیون ریال ارزش داشت.”ریزش ۹ هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبه”

پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تأمین، پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب و گروه توسعه مالی مهرآیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

رئیس‌جمهور در جلسه هفته گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از اختصاص بسته حمایت معیشتی در ماه رمضان خبر داد، او همچنین گفت که دارندگان سهام عدالت می‌توانند کارت اعتباری هفت تا ۱۴ میلیون تومانی دریافت کنند.

روز گذشته نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به ابتکار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و برای نخستین بار تأمین مالی خُرد مبتنی بر زنجیره تولید از طریق صدور کارت اعتباری خرید با هدف افزایش قدرت خرید مردم و با توثیق سهام عدالت یا یارانه، بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها آغاز شد.

همچنین بر اساس اظهارات شریعتمداری، مردم می‌توانند از این کارت‌ها برای خرید کالا به صورت یک جا یا موردی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده کنند و تا پنج ماه هیچگونه بازپرداختی ندارد. به گفته او تخصیص این کارت اعتباری از هفته آینده همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آغاز به کار خواهد کرد و ۴۶ میلیون نفر از سهامداران می‌توانند از این کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

  • منبع خبر : ایران جیب