زمان جدید طرح قرعه‌کشی محصولات سایپا
زمان جدید طرح قرعه‌کشی محصولات سایپا
گروه خودرو سازی سایپا دور جدید پیش فروش 9 محصول خود را از سه شنبه 6 آبان با موعد تحویل تیر، مرداد و شهریور 1400 آغاز کرده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد گروه خودرو سازی سایپا دور جدید پیش فروش ۹ محصول خود را از سه شنبه ۶ آبان با موعد تحویل تیر، مرداد و  شهریور ۱۴۰۰ آغاز کرده است.”زمان جدید طرح قرعه‌کشی محصولات سایپا”

مراسم قرعه کشی این دور از پیش فروش محصولات سایپا، روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه برگزار می‌شود. محصولات ارائه شده در این طرح شامل  ساینا دنده ای، تیبا ۲، تیبا صندوقدار، سایپا ۱۵۱، شاهین، کوئیک دنده ای، کوئیک. R و دو مدل نیسان تک سوز و دو گانه سوز با لاستیک رادیال است.

گفتنی است این طرح فروش در راستای ایجاد فرصت برابر ثبت نام برای همه متقاضیان خرید خودرو و سازوکار شناسایی و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی اجرا شده است.”زمان جدید طرح قرعه‌کشی محصولات سایپا”

 با وجود پیش‌فروش خودروسازان در سال‌های اخیر همچنان قیمت خودرو به شکل قابل توجهی نسبت به دوره‌های گذشته افزایش قیمت دارد. در هفته اخیر سایپا یک پیش‌فروش دیگر را برگزار کرد که شاید به صورت حداقل کوتاه‌مدت بر قیمت‌ها در بازار تاثیر بگذارد.

مهمترین هدف پیش‌فروش خودروسازان طبق ادعای خیلی از مسئولان تنظیم بازار است. کدام خودروها در پیش‌فروش اخیر سایپا عرضه شده‌اند که باید منتظر کاهش قیمت آنها بود؟”زمان جدید طرح قرعه‌کشی محصولات سایپا”

سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند. اما آیا این هدف محقق شده است؟

در دو هفته اخیر سایپا و ایران‌خودرو پیش‌فروش خودرو داشتند.

اما آبا با این پیش‌فروش و توزیع رانت قابل توجه در این طرح‌ها به دلیل ارزانی خودروهای پیش‌فروش در مقابل قیمت‌ها بازار نتیجه‌بخش بود؟

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد تنها در هفته اخیر خودرو ساینا به میزان دو درصد، خودرو تیبا۲ به میزان چهار درصد، تیبا صندوق‌دار به میزان شش درصد و خودرو سمند هم به میزان ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

طبق گزارش اقتصادنیوز، براساس ارزیابی بازار مدل صندوقدار تیبا هفته گذشته را با رشد شش درصدی به پایان رساند و قیمت آن به ۱۴۵ میلیون تومان رسید. ساینا دیگر محصول صندوقدار سایپا نیز با رشد نزدیک به دو درصدی نسبت به هفته اول آبان با قیمتی ۱۶۳ میلیون تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت تیبا ۲ به ۱۶۴ میلیون تومان و قیمت سمند به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است.”زمان جدید طرح قرعه‌کشی محصولات سایپا”

  • منبع خبر : ایران جیب