زنگنه رییس سازمان هواپیمایی شد
زنگنه رییس سازمان هواپیمایی شد
با انتصاب تورج دهقان زنگنه، مدیرعامل پیشین ایران ایر به عنوان رییس سازمان هواپیمایی کشوری و کاپیتان علیرضا برخور به عنوان مدیرعامل جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  گزارش های رسیده حاکی از این است که هیات دولت با ریاست تورج دهقان زنگنه بر سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرده و براساس این تصمیم، کاپیتان علیرضا برخور به عنوان مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.”زنگنه رییس سازمان هواپیمایی شد”

زنگنه که از ایران ایر به سازمان هواپیمایی کشوری می رود، پیشتر مدیریت هواپیمایی معراج را نیز در سوابق مدیریتی خود داشته است. وی جانشین علی عابدزاده می شود که دوران ریاستش بر سازمان هواپیمایی کشوری در سال های اخیر چندان بی حاشیه نبوده است.

از سوی دیگر در سابقه فعالیت مدیرعامل جدید ایران ایر نیز آمده است که خلبانی هواپیمای ایرباس A۳۲۰ یکی از ایرلاین های داخلی، موسس شرکت آموزش خلبانی تیدا، عضو هیئت مدیره صندوق بازشستگی و وظیفه “هما” و رییس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی چابهار جزو کارنامه کاری کاپیتان برخور است.

 با صدور مجوز پرواز فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری لبنان برای هواپیمایی دولتی کشورمان، دومین پرواز فوق‌العاده برای مراجعت هموطنان از این کشور در روز ۲۲ مردادماه سال جاری انجام می‌شود.

این پرواز فوق‌العاده با پرواز شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه (۱۲ آگوست) سال جاری از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

بازگشت این پرواز در همان روز، با شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۶ به وقت محلی فرودگاه بیروت را ترک و در ساعت ۲۰ در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.”
“زنگنه” رییس سازمان هواپیمایی شد، “برخور” مدیرعامل ایران‌ایر”

هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد در ۸ آبان ۹۶ تصویب کرد که سازمان (وزارت) میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسئول صدور مجوز دفاتر خدمات گردشگری بندهای الف، ب و پ است. این در حالی است که تا پیش از این مصوبه، مجوز آژانس‌های «بند الف» را سازمان هواپیمایی، «بند ب» را وزارت گردشگری و «بند پ» را سازمان حج و زیارت واگذار می‌کرد.

علی رغم گذشت حدود ۳ سال از این مصوبه و ابلاغ آن به سازمان هواپیمایی کشوری، همچنان این سازمان در برابر اجرای آن مقاومت کرده و مجوز آژانس‌های بند الف را از انحصار خود خارج نکرده است.

جالب اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در آخرین آپدیت (به روز رسانی) سامانه ثبت نام متقاضیان دریافت مجوز آژانس گردشگری بند الف یا همان صدور بلیت پروازهای داخلی و خارجی در تاریخ ۵ مرداد امسال، اعلام کرده است که به دلیل شیوع کرونا، به هیچیک از درخواست‌های حضوری پاسخ نداده و متقاضیان باید مدارک مورد نظر را پُست (!) کنند.

صرف نظر از اینکه چرا باید در قرن ۲۱ ام، هنوز هم برخی دستگاه‌های اجرایی دولتی، به جای استفاده از دولت الکترونیک، متقاضی پُست کردن مدارک باشند؟، این موضوع نشان می‌دهد که سازمان هواپیمایی همچنان خود را مرجع صدور مجوز آژانس‌های گردشگری بند الف می‌داند، نه وزارت گردشگری.

  • منبع خبر : ایسنا