زور تقاضا به عرضه نرسید
زور تقاضا به عرضه نرسید
بازار سرمایه امروز یکشنبه در اولین دقایق بازگشایی با رشد بیش از 7 هزار واحدی معاملات خود را آغاز کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز یکشنبه (۳۰ آذر ماه) بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.” زور تقاضا به عرضه نرسید

گروه خودرو و بانک قرمزپوش هستند. گروه فلزات اساسی یکپارچه سبزپوش و پرتقاضا است.

در گروه بانکی‌ها شاهد معاملاتی متعادل و در اکثریت نماد‌ها مثبت هستیم. دی رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۴۷۲۰ تومان دنبال می‌شود و وبملت در قیمت ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. وبصادر در قیمت ۳۲۰ تومان با نوسان منفی مواجه است.

در گروه فلزات اساسی فملی در قیمت ۱۵۹۲ تومان رشد ۱ درصد دارد. فولاد در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت همراه است. ذوب با رشد نزدیک به ۲ درصد دنبال می‌شود.” زور تقاضا به عرضه نرسید”

در گروه خودرویی‌ها خودرو در قیمت ۳۶۵ تومان دنبال می‌شود. خساپا در محدوده صفر تابلو قرار دارد. خگستر از محدوده مثبت آغاز بکار کرد و اکنون در حوالی صفر تابلو قرار دارد. خبهمن امروز هم پر تقاضا دنبال می‌شود.

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بیش از ۷ هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز باعث روند نزولی شاخص کل شد. اما شاخص هم‌وزن روند بهتری نسبت به شاخص کل دارد و این نشان از روند مثبت سهم‌های کوچک بر خلاف نمادهای شاخص‌ساز است.
با وجود رشد زیاد قیمت‌های جهانی روند بازار سهام به دلیل عرضه در نمادهای پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی نزولی شد و به نظر می‌رسد این روند نزولی سنگین نباشد.
از طرفی سیگنال‌های سیاسی زیادی از جمله بررسی دوباره FATF، آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در ترکیه و افزایش فروش نفت باز هم بازار سهام روند نزولی پیدا کرده و به عقیده برخی کارشناسان به دلیل شایعات منتشر شده در فضای مجازی تمایلات بازار سهام منفی است و اخبار و متغیرهای مثبت بر بورس تاثیر خاصی ندارند.” زور تقاضا به عرضه نرسید”

در جریان معاملات هفته گذشته و این هفته نمادهای پالایشی بر خلاف افزایش قیمت‌های جهانی روندی نزولی داشتند و این موضوع باعث شد که صندوق پالایشی یکم بعد از گذشت حدود ۳ ماه از پذیره‌نویسی علاوه بر اینکه هیچ سودی برای خریداران نداشته زیان‌ده نیز شود.” زور تقاضا به عرضه نرسید”
در میان روند نزولی اکثر نمادهای شاخص‌ساز نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشته است اما از طرفی شاخص کل بازار فرابورس روندی مثبت دارد و نمادهای زاگرس، آریا و هرمز روندی مثبت دارند.
همچنین ارزش معاملات تا این لحظه در حدود ۴٫۵ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.
  • منبع خبر : ایران جیب