سبزپوشی شاخص بورس در اولین روز کاری هفته
سبزپوشی شاخص بورس در اولین روز کاری هفته
چراغ سبز بازار سرمایه امروز روشن شد و شاخص کل بورس بیش از 22 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد چراغ سبز بازار سرمایه امروز روشن شد و شاخص کل بورس بیش از ۲۲ هزار واحد افزایش یافت.”سبزپوشی شاخص بورس در اولین روز کاری هفته”

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۲۲ هزار و ۵۵۴ واحد صعود تا رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد افزایش یافت.

شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۴۵۳ واحد افزایش یافت و رقم ۴۳۳ هزار و ۲۷۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۷۸۸ هزار معامله به ارزش ۸۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال انجام دادند. سنگ پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۱۱۶ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد رسید. معامله‌گران این بازار ۲۴۵ هزار معامله به ارزش ۱۴۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال انجام دادند.”سبزپوشی شاخص بورس در اولین روز کاری هفته”

پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، شرکت آهن و فولاد ارفع و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

اگر چه شاخص کل مثبت است اما تعداد نمادهای منفی از نمادهای مثبت به شدت بیشتر است و همانطور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند شاخص ‌کل مثبت شد اما نمادهای کوچک قفل در صف‌فروش شدند. در جریان معاملات امروز بیش از ۲۰۰ نماد روندی منفی و حدود ۵۳ نماد روندی صعودی دارند.

معاملات امروز با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز همراه شده و احتمالا در جریان معاملات امروز تقاضا در این نمادها بیشتر شود و بورس تمایلاتی به سبز شدن نشان می‌دهد.

تعداد نمادهای مثبت در حال افزایش است و شاخص هم‌وزن نیز در کنار شاخص‌کل روندی صعودی دارد. همچنین حجم معاملات در حال حاضر حدود دو هزار میلیارد تومان است.

معاملات امروز با افزایش تقاضا و حمایت از نمادهای بزرگ و نمادهایی که دولت سهامدار آن‌ها است همراه شده و این موضوع نشان از حمایت بازار سهام دارد اما از طرفی فشار فروش بالا است، اعتماد به بازار سهام از بین رفته و دامنه نامتقارن نوسان باعث می‌شود سهم‌ها دیرتر به تعادل برسند. همچنین فعلا خبری از توافق و مذاکره نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا کارشناسان عقیده داشته باشند روند صعودی بورس پایدار نیست. علی خسروشاهی عقیده دارد زمانی می‌توان گفت بورس متعادل شده که معاملات مثبت در بورس تا چند روز ادامه پیدا کند و حجم و ارزش معاملات بالا برود.

  • منبع خبر : ایران جیب