سبزپوش شدن تابلو بورس در اولین روز تابستان
سبزپوش شدن تابلو بورس در اولین روز تابستان
روند صعودی بازار سرمایه که دیروز آغاز شده بود امروز هم ادامه یافت؛ به طوری که شاخص کل بورس بیش از 18 هزار واحد صعود کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد روند صعودی بازار سرمایه که دیروز آغاز شده بود امروز هم ادامه یافت؛ به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۱۸ هزار واحد صعود کرد.”سبزپوش شدن تابلو بورس در اولین روز تابستان”

شاخص کل بورس امروز با ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۱۵۵ واحد افزایش یافت و رقم ۳۷۳ هزار و ۱۸۳ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۶۳۱ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، معدنی و صنعتی گلگهر و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم ۱۰۹ واحد افزایش رقم ۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۲۶۰ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شد.”سبزپوش شدن تابلو بورس در اولین روز تابستان”

هدلینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، سهامی ذوب آهن اصفهان و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل توزیع داروپخش نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص کل بورس امروز اول تیر ماه ۱۴۰۰، با ۱۸ هزار واحد رشد و ۱٫۵۶ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۰٫۸۵ درصد رشد و سه هزار واحد رشد در محدوده ۳۷۳ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم به هفت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز که پنج هزار میلیارد تومان بود رشد قابل توجهی را ثبت کرد.

امروز نمادهای «فارس»، «فملی» و «فولاد» از نمادهای مثبت و تاثیرگذار در شاخص کل بودند. بیشترین تراکنش هم برای «ولکار»، «فملی» و «غکورش» بود.

بیشترین حجم معامله را «خودرو»، «امین یکم» و «خساپا» داشتند و برترین گروه‌های صنعتی هم خودرو، فلزات اساسی و بانکها بودند.

حدود ۲۴۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی امروز در بازار داشتیم و رزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از چهار هزار و ۵۶۰میلیارد تومان رسید.

  • منبع خبر : ایران جیب