سبزپوش شدن شاخص بورس تهران امروز دوشنبه
سبزپوش شدن شاخص بورس تهران امروز دوشنبه
روند صعودی بازار بورس امروز هم ادامه داشت و شاخص کل این بازار بیش از 24 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد روند صعودی بازار بورس امروز هم ادامه داشت و شاخص کل این بازار بیش از ۲۴ هزار واحد افزایش یافت.”سبزپوش شدن شاخص بورس تهران امروز دوشنبه”

شاخص کل بورس امروز با ۲۴ هزار و ۳۴۴ واحد صعود، تا رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۱۸۹ واحد افزایش، به رقم ۴۳۲ هزار و ۴۷ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۸۸۶ هزار معامله به لرزش ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۱۴۰ واحد افزایش، به کانال ۱۷ هزار واحد بازگشت و رقم ۱۷ هزار و ۸۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۴۱۷ هزار معامله به ارزش ۱۸۶ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال انجام شد.”سبزپوش شدن شاخص بورس تهران امروز دوشنبه”

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

نمادهای زیادی در چندماه گذشته که با روند افت شاخص همراه بود، عرضه اولیه شدند؛ برخی از آن‌ها در همین روند نزولی بازار با افزایش قیمت و برخی از آن‌ها مثل نماد وکبهمن از قیمت عرضه پایین‌تر آمده است.

این نماد در تاریخ ۱۹ آذر ۹۹، با قیمت حدودی یک هزار و ۴۰۰ تومان عرضه اولیه شد. روند صعودی خود را آغاز کرد و تا نیمه دی با سود ۶۷ درصدی به بالاترین قیمت خود یعنی دو هزار و ۳۵۰ رسید.

بعد از نیمه دی که بالاترین قیمت خود را ثبت کرد، روند نزولی و فرسایشی خود را آغاز کرد و تا امروز به قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان رسید. موضوع قابل توجه این است که قیمت روز این نماد از قیمت عرضه آن پایین‌تر آمده و روند نزولی منفی ۱۴ درصد را در طول دو ماه طی کرده است.

 

  • منبع خبر : ایران جیب