سردار سلامی پاسخ ناتوی عربیست
سردار سلامی پاسخ ناتوی عربیست
جایگزینی سردار سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه باتوجه به اسرار این تغییر در سطح فرماندهی سپاه کاملا متوجه شرایط منطقه و نگاه تبلیغاتی ترامپ به سپاه صورت گرفته است.

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد همزمان با تغییر تاکتیک و استراتژی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی لازم بود فردی استراتژيست، آشنا به جنگ شناختی، ادراکی و رسانه ای در صدر این نهاد انقلابی قرار بگیرد که گرفت و این انتخاب بی شک انتخاب مبارکی برای انقلاب اسلامی است. انتخاب سرلشکر سلامی در این برهه زمانی که عربستان سعودی در حال رایزنی با دیگر کشورهای عربی برای تشکیل ناتوی عربی از سوی آمریکاییها برای مقابله با ایران است که البته ناتوی عربی بیشتر جنبه عملیات روانی دارد تا یک ناتوی جدی و میدانی ! ، نیاز بود فردی متخصص در حوزه جنگ هیبریدی فرماندهی سپاه را بر عهده بگیرد و گرفت و آثار آن بزودی در تغییرات تاکتیک و استراتژی سپاه روشن میشود. وقتی به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب بنگریم ، متوجه می‌شویم این تغییر در صدر سپاه و انتصاب سرلشکر جعفری در سمت مهم مسئولیت قرارگاه فرهنگی-اجتماعی قرب بقیه الله برای مقابله هوشمندانه و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و خنثی سازی توطئه های جریان نفوذ و دشمنان خارجی در بستر فضای مجازی و رسانه صورت گرفته است. حسین سلامی فردی شجاع ، با صراحت لهجه و انقلابی است و با توجه به اینکه حضرت امام خامنه ای در جلسه ای فرموده بودند” در عصری هستیم که تقیه نداریم” انتخاب ایشان این پیام راهبردی را برای دشمنان داخلی و خارجی داشت که سپاه پاسداران در ماموریت اصلی خود که همان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است با هیچ کسی شوخی ندارد!  انتخاب سرلشکر سلامی در این برهه حساس تاریخی برای تغییرات استراتژیک و راهبردی در سپاه مطابق با تهدیدات نوین دشمنان انجام شده است که ان شاء الله این تغییر مبارک به حذف غده سرطانی رژیم صهیونیستی زودتر از موعد ۲۵ سال منجر میشود.

پیش بینی می شود با توجه به رویکرد های پیشین سرلشکر سلامی، سپاه پاسداران یک جبهه جدید و جدی در برابر   جنگ شناختی ادراک هیبریدی دشمنان داخلی و خارجی ایجاد کند که این جبهه ان شاء الله تمام روزنه های نفوذ دشمن را کور خواهد کرد و انقلاب اسلامی را از این پیچ مهم تاریخی به سلامت عبور خواهد داد.البته باید توجه داشت که پس از رحلت امام، مقام رهبری احکام مسئولیت صادره را ، «محدود به زمان خاص» کرده اند ، از سه سال تا پنج سال، پس از دوران دفاع مقدس ، تا حال ، مرسوم شده که مقام معظم رهبری، احکام فرماندهان نظامی و انتظامی را محدود به زمان معین صادر کرده و نوعا در محدوده همان زمان ، یا با یکبار تمدید ، فرماندهان را جایگزین کرده‌اند ، ( محسن رضایی هم حدود ده سال پس از جنگ فرمانده ماند ، و خود درخواست جایگزینی کرد ) عزیز (محمد علی) جعفری از سال ۸۶ به مدت ده سال حکم گرفتند و حکم ایشان در تیر۹۶ ، بمدت سه سال دیگر تمدید شد ،  با توجه به روحیه فرهنگی اجتماعی در فرماندهی سردار جعفری، با شرایط ملتهب کنونی، بنظر می رسد این تغییر کاملا محاسبه شده صورت پذیرفته است. تاثیر شرایط راهبردی کشور و منطقه ، در گزینش فرمانده جدید، درجه احتمال رویارویی و درجه پیچیدگی شرایط استراتژیک و تاکتیکی، بطور قابل ملاحظه‌ای بالا است.

در چنین شرایطی نقش «شخصیت فرمانده» بر قوای نظامی، و تعیین کیفیت تعامل با عرصه مناقشه و منازعه ، بسیار موثر است . و لذا مهم است که متوجه باشیم سردار حسین سلامی، شخصی آکادمیک، ستادی، عملیاتی است!  ایشان از دانش نظامی خوبی برخوردار است،  مدرس استراتژی و تاکتیک است، سال‌های زیادی در «پُست فرماندهی»، در کسوت معاونت عملیات سپاه خدمت کرده و طی دهسال گذشته نیز جانشین فرمانده کل سپاه بوده‌است. بنظر می‌رسد حساسیت شرایط و لزوم آمادگی بیشتر برای کنترل و مهار یا مواجهه مقتدرانه با سطح تهدیدات موجود نیز ، در کیفیت این جایگزینی موثر بوده است.  اینجانب توفیقات ایشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سربلندی و سعادت کشور و ملت عزیز ایران را در صلح و ثبات و توسعه ، از خدای بزرگ خواستارم.

والسلام

حمیدرضا نقاشیان

حمید رضا نقاشیان