سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون شد
سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون شد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات وام ودیعه مسکن در انتظار نقل و انتقالات مستاجران در طول تعطیلات تابستان است و ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات وام ودیعه مسکن در انتظار نقل و انتقالات مستاجران در طول تعطیلات تابستان است و در اول مهر ماه نهایی می‌شود.”سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون شد”

علی نیکزاد نایب در پردیس اظهار داشت‌: تسهیلات کمک‌هزینه ودیعه مسکن پس از نهایی‌ شدن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران تنها کارمزد تسهیلات را به بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد‌: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است و برای استفاده از این تسهیلات حداکثر متراژ واحد مسکونی در تهران ۷۵ متر و در شهر‌های دیگر ۹۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

‌نیکزاد تصریح کرد‌: در این طرح قرارداد رسمی میان موجر و مستاجر الزامی است و مبلغ ودیعه مسکن در نزد موجر امانت و مستاجر تنها سود تسهیلات را به بانک پرداخت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد‌: در صورت اجرایی شدن این طرح تاثیر چشمگیری در تورم دارد و تا حدودی مشکل ودیعه مسکن را برای مستاجران تامین می‌کند.‌

 درحالی رئیس جمهور دیروز دستور پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران را از مرداد صادر کرده که گمانه زنی‌های متعددی درباره مبلغ این وام و نرخ سود آن مطرح شده است.
روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری در گفت وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران از ماه آینده (مرداد ۹۹)، اظهار کرد: طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود، برای بررسی، به جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.

وی تصریح کرد:سرعت بخشی بانک‌ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران نیازمند مساعدت ضروری است.

در جریان این گفتگو مقرر شد این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرانی که در این دسته بندی واقع شده و قرارداد آن‌ها رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز شود.

  • منبع خبر : ایران جیب