سقف پرداخت پول نقد در بانک‌ها کم شد
سقف پرداخت پول نقد در بانک‌ها کم شد
بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به بانک‌ها، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد به ارباب رجوع در سال ..

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به بانک‌ها، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد به ارباب رجوع در سال ۱۳۹۹ را به پانزده میلیون تومان کاهش داد.

بانک مرکزی در راستای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم با ابلاغ بخشنامه جدید به بانکها و موسسات اعتباری، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد به ارباب رجوع در سال ۱۳۹۹ را به پانزده میلیون تومان کاهش داد.

سقف مقرر در اردیبهشت سال جاری باستناد قانون برگزاری مناقصات، چهل و پنج میلیون تومان تعیین شده بود.

 بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که براساس بند ۱۳ ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد ریالی از سوی اشخاص مشمول از جمله موسسات اعتباری برابر است با «مبلغ سقف مقرر در قانون برگزاری مناقصات جهت انجام معاملات خرد به صورت وجه نقد یا معادل آن به سایر ارزها و کالاهای گرانبها که هر ساله توسط هیئت وزیران تصویب می‌شود.»

بر این اساس با توجه به اینکه هیات وزیران نصاب معاملات خرد در سال ۹۹ را معاملات تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال تعیین کرده است، سقف پرداخت وجه نقد در موسسات اعتباری نیز برابر این مقدار خواهد بود.

اکبر بهنام جو در جلسه ستاد استانی کرونا تصریح کرد: پرداخت پول نقد در بانک ها، مراکز خرید ، تاکسی ها و اتوبوس به جز در شرایط خاص و استثنایی ممنوع است.

وی بیان کرد: نامه هایی هم که بین دستگاههای اجرایی و بانک ها نیز رد و بدل می شود باید از طریق شبکه دولت و یا فاکس انجام شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: نقل و انتقال نامه های اداری به وسیله دست نیز در شیوع کرونا می تواند دخیل باشد و به  طریق شبکه دولت به حداقل می رسد.

بهنام جو با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اماکن عمومی ، بانک ها ، پاساژها، مطب ها و دستگاههای اجرایی، نهادینه کردن فرهنگ رعایت فاصله اجتماعی را در سیر نزولی کرونا در استان تاثیر گذار دانست.

  • منبع خبر : ایران جیب