سقوط تولید ناخالص داخلی آمریکا
سقوط تولید ناخالص داخلی آمریکا

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با وجود آن که کمیته بازار آزاد فدرال متعهد شد که از تمام ابزار خود برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده در این زمان دشوار استفاده می‌کند، که اولین و مهم‌ترین وسیله آن نگاه داشتن نرخ بهره نزدیک به صفر تا زمان بهبود بازار کار از شوک کووید-۱۹ […]

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با وجود آن که کمیته بازار آزاد فدرال متعهد شد که از تمام ابزار خود برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده در این زمان دشوار استفاده می‌کند، که اولین و مهم‌ترین وسیله آن نگاه داشتن نرخ بهره نزدیک به صفر تا زمان بهبود بازار کار از شوک کووید-۱۹ است، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هشدار داد که اقتصاد آمریکا از بهبود کامل هنوز فاصله زیادی دارد.” سقوط تولید ناخالص داخلی آمریکا”

کمیته بازار آزاد فدرال در بیانیه خود هشدار داد که با توجه به ضعف در بخش‌هایی که بیشترین آسیب را از بیماری همه‌گیر دیده‌اند، سرعت بهبود در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط اداره تحلیل اقتصادی در خصوص تولید ناخالص داخلی مشاهده می‌شود که بازده اقتصادی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، بسیار پایین‌تر از سطح پیش از همه‌گیری باقی مانده است.

تولید ناخالص داخلی حقیقی در سه ماهه چهارم با نرخ سالانه ۴درصد افزایش یافت؛ در حالی که در سه ماهه سوم میزان آن ۳۳٫۴درصد بود. برای کل سال، تولید ناخالص داخلی حقیقی ۳٫۵درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته که بیشترین افت سالانه از سال ۱۹۴۶ را نشان می‌دهد.

گفتنی است که سقوط تولید ناخالص داخلی، ناشی از کاهش صرف هزینه برای مخارج شخصی (عامل اصلی: کاهش صرف هزینه در بخش خدمات)، صادرات و سرمایه‌گذاری‌های ثابت غیرمسکونی بوده و تا حدی با افزایش صرف هزینه دولت فدرال و سرمایه‌گذاری ثابت مسکونی جبران شده است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین