سقوط سنگین شاخص بورس
سقوط سنگین شاخص بورس
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاملا ریزشی با کاهش 27 هزار واحدی همراه شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بورس اوراق بهادار تهران که روز چهارشنبه شاهد عرضه اولیه دومین شرکت در فرابورس بود، امروز متأسفانه در یک روند کاملاً ریزشی شاخص کل رو به کاهش بوده بگونه‌ای که در پایان معاملات با ریزش ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحد به رقم یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.”سقوط سنگین شاخص بورس

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۴ هزار و ۸۹۷ واحد به رقم ۳۹۲ هزار و ۸۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۵۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از ۵٫۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲٫۳ درصد کاهش یافتند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۱٫۲ درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور ۱٫۸ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲٫۶ درصد ریزش داشت و شاخص بازار دوم ۲ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای شرکت‌های بزرگ در ریزش شاخص بازار بیشترین اثر را گذاشتند بگونه‌ای که نمادهای ملی‌مس، گل‌گهر، شستا،  چادرملو، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با عقب‌نشینی ۱۲۸ واحد به رقم ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک میلیون و ۱۸۲ هزار میلیارد تومان بالغ شد معامله‌گران امروز بیش از ۹۳۲ میلیون سهام و حق‌تقدم در قالب ۱۱۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۷۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات بورس را هم در نظر بگیریم امروز ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۸ هزار و ۴۹ میلیارد تومان رسید.

امروز نماد بیمه پاسارگاد یک تنه بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و برعکس نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، امروز نماد پالایشی یکم با کاهش ۵٫۹ درصد باز هم سقوط کرد و ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری آن به ۶ هزار و ۵۰۵ تومان رسید در حالی که این واحدها از سوی دولت در روز عرضه با قیمت ۱۰هزار تومان به مردم فروخته شد، یعنی خریداران صندوق پالایشی یکم بعد از گذشت ۷ ماه هنوز با ۳۵ درصد زیان همراه هستند، گرچه دولت تصویب کرده که زیان خریداران پالایش یکم را با سهام جایزه جبران می‌کند اما هنوز هیچ خبری از جبران نیست.”سقوط سنگین شاخص بورس

به گزارش فارس، اکثر کارشناسان می‌گویند بازار بورس به اندازه کافی ریزش کرده و سهام موجود در بازار اکثراً ارزنده شده‌اند و دلیلی برای ریزش بیشتر بازار وجود ندارد، اما بازار همچنان در حال ریزش است و از طرفی قیمت دلار در بازار امروز ۰٫۲۴ درصد رشد داشته است اما بازار سرمایه همچنان در سراشیبی ریزش شاخص قرار دارد.

برخی کارشناسان می‌گویند عمده پول‌های حقیقی که پارسال بدون مطالعه و از سرهیجان وارد بازار سرمایه شده بود امسال به طمع افزایش قیمت در بازار رمزارزها وارد سرمایه‌گذاری در رمزارزها شده است.

امسال همچنین مهمترین چالش صنعت کشور کمبود برق است که به خاطر کم بارشی و خشکسالی روی می‌دهد، بنابراین صنایعی می‌توانند موفق شوند که به فکر تولید برق برای خط تولید خود باشند.

  • منبع خبر : ایران جیب