سقوط قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه
سقوط قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار چهارشنبه در پی نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره در آمریکا ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار چهارشنبه در پی نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره در آمریکا ۴.۴ درصد ریزش کرد و به پایینترین حد در بیش از چهار ماه گذشته رسید.”سقوط قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه”

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری بخشی از ریزشی که در ساعات اولیه معاملات داشت را جبران کرد و با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ساعات اولیه تا مرز ۱۶۸۴ دلار و ۳۷ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین ترین قیمت از ۳۱ مارس بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۹ دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: طلا موفق نشده است دوباره به سطح ۱۷۵۰ دلار برگردد و دورنمای قیمت این فلز ارزشمند فعلا نزولی مانده است. آمار اشتغال غیرکشاورزی روز جمعه و لایحه زیرساخت آمریکا در هفته جاری احتمال تعدیل برنامه محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را قوت بخشیده اند.

آماری که روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد، نشان داد کارفرمایان آمریکایی در ژوییه بیشترین استخدام را در حدود یک سال اخیر داشته اند و رشد دستمزدها ادامه پیدا کرده است. آمار اخیر احتمال تعدیل زودتر از موعد تدابیر محرک مالی به اجرا درآمده در دوران پاندمی را تقویت کرده است. این آمار باعث رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا شد و به جذابیت طلا به عنوان دارایی امن لطمه زد.

در این بین، شاخص دلار روز دوشنبه به بالاترین حد دو هفته اخیر صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخیره طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، از ۱۰۲۷.۶۱ تن در روز دوشنبه به ۱۰۲۵.۲۸ تن در روز جمعه کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری در ابتدای معاملات ۷.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۲ دلار و ۵۰ سنت رسید که پایینترین قیمت در بیش از هشت ماه گذشته بود و آخرین بار ۱.۹ درصد کاهش نشان داد.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۹۷۱ دلار و پنج سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۲۶ دلار و ۵۶ سنت ایستاد.

  • منبع خبر : ایران جیب