سقوط معاملات‌ سهام بازارهای آسیا
سقوط معاملات‌ سهام بازارهای آسیا
معاملات آتی سهام آمریکا سقوط کرد و ضررهای ناشی از آن باعث کاهش 5 درصدی نرخ ارز شد، زیرا سقوط قیمت نفت به ترس از آینده اقتصاد افزوده شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سهام ژاپن ۶ درصد افت کرد. برای اولین بار تاکنون، عملکرد خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده زیر ۰٫۵٪ و عملکرد ۳۰ ساله زیر ۱٪ کاهش یافت.”سقوط معاملات‌ آتی سهام بازارهای آسیا”

این جرقه جنگ تمام عیار قیمت نفت بود که به دنبال تصمیم روسیه برای دور ماندن از مذاکرات با سازمان کشورهای صادر کننده نفت در مورد محدودیت تولید بود. عربستان سعودی سپس گفت كه قصد دارد تولید نفت را ماه آینده به بیش از ۱۰ میلیون بشكه در روز برساند.

قیمت نفت اواخر روز یکشنبه، ۳۱ درصد سقوط کرد، بیشترین میزان از زمان جنگ خلیج فارس در ۱۹۹۱ است. برخی از استراتژیست ها اکنون پیشبینی میکنند که قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط می کنند.

اگرچه سهام انرژی و کالاها فقط حدود ۵٪ از شاخص S&P 500 را تشکیل می دهند، اگر سقوط قیمت نفت پایدار باشد، این امر باعث افزایش فشار اقتصادی در سراسر جهان می شود، فشارها بر اعتبار شرکت های پر بازده ایالات متحده تشدید می کند و کار بانکداران مرکزی را پیچیده تر می کند.

در اثر شیوع بیماری که موجب آلودگی ۱۰۸،۰۰۰ نفر شده و بیش از ۳۷۰۰ نفر را کشته است، بی ثبات در بازارهای سراسر جهان شایع شده است. حداقل ۱۰ میلیارد سهم هر روز به مدت دو هفته در صرافی های ایالات متحده معامله می شود، استراتژیست ها شروع به کاهش پیش بینی درآمد برای بقیه سال کردند.

گسترش این ویروس برای هفته ها سرمایه گذاران را حفظ کرده است و وظیفه تقریباً غیرممکن است که بتواند تأثیر نهایی آن را بر اقتصاد جهانی ارزیابی کند.

قراردادهای آتی S&P 500 روز یکشنبه ۵٪ کمتراز قیمت مرجع بورس کالا در شیکاگو محاسبه شد و در ۳۰ دقیقه پایانی معاملات روز جمعه محاسبه شد. اگرچه معاملات آتی می توانند معاملات را با بالاتر از آن قیمت ادامه دهند.”سقوط معاملات‌ آتی سهام بازارهای آسیا”

Satya Pradhuman ، مدیر تحقیقات تحقیقات Cirrus ، در یادداشتی به مشتریان نوشت: “انتظار برای پایین آمدن بازار خیلی زود است.” “گسترش اعتبار به احتمال زیاد از اینجا بیشتر می شود. علاوه بر این، ریسک درآمدها بسیار زیاد است و تخمین ها هنوز هم احتمالاً از بین می روند. ”

قراردادهای مربوط به شاخص هایی مانند S&P 500 و Nasdaq 100 عناصر اساسی سیستم کشف قیمت جهانی هستند، و به معامله گران پروکسی قیمت و ابزار می دهد تا هنگام بسته شدن بورس های عادی، بزرگترین بازار سهام جهان را پیش بینی کنند.

شین الیور، رئیس استراتژی سرمایه گذاری و اقتصاددان ارشد سرمایه گذاران  AMPگفت: “این موارد برای جلوگیری از وحشت بازار و ایجاد مکث در تجارت انجام شده است.” وی می افزاید: “این امر می تواند تأثیر معکوس از افزایش فشار نزولی بر سایر بازارها بخصوص تا زمان باز شدن بازار ایالات متحده داشته باشد.”

آخرین باری که فروش آتی را کاهش داد، شب ۸ نوامبر ۲۰۱۶ بود، زیرا سرمایه گذاران به خبرهایی مبنی بر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، واکنش نشان داده بودند. قیمت ۵٪ پایین تر از روز قبل نزدیک به نیمه شب و در حدود نیم ساعت قبل از افزایش در آنجا ماند. دقایقی پس از آغاز معاملات منظم، کل افت را پاک کرد.

اما این ممکن است الگوی این هفته نباشد.

“سقوط معاملات‌ سهام بازارهای آسیا”

مارگارت یانگ ، استراتژیست CMC Markets Singapore Pte گفت: “این اوضاع ممکن است متفاوت باشد و بازار آنگونه که رکود اقتصادی اتفاق می افتد رفتار کند.”