سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام شنبه ۸ آذر ۹۹
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام شنبه ۸ آذر ۹۹
بازار سرمایه امروز شنبه، در اولین روز معاملاتی هفته متعادل و مثبت آغاز بکار کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز شنبه ۸ آذر ماه بازار در اولین روز هفته در اکثر نماد‌ها با عقب نشینی خریداران آغاز بکار کرد، اما بنظر رفته رفته شاهد بهبود معاملات باشیم.”سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام شنبه ۸ آذر ۹۹″

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت با رشد بیش از ۳ درصد در حال داد و ستد است. وبملت با افزایش تقاضا به مدار مثبت رسید. دی رشد ۱ درصد دارد. وبصادر در قیمت ۳۸۸ تومان در حال داد و ستد است.

فلزات اساسی امروز معاملاتی نسبتا پر تقاضا را تجربه می‌کنند. ذوب٬ فخوز٬ فسرب٬ فاسمین و میدکو متعادل و با گرایشی مثبت داد و ستد می‌شوند. فروی٬ فزرین٬ فنورد٬ فپنتا٬ فایرا٬ وتوکا٬ فمراد و کاوه با افزایش تقاضا همراه اند. فملی٬ فجر٬ فرآور و فولاژ متعادل و منفی معامله می‌شوند. فنوال٬ فولای و فسپا پر عرضه‌های گروه اند.

اولین روز معاملات هفته دوم آذر ماه با روند صعودی آغاز شد و شاخص کل بیش حدود ۱/۵ درصد رشد کرد. اما ادامه روند معاملات بازار سهام چگونه خواهد بود؟

عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قیمت‌های جهانی گفت: قیمت‌های جهانی بسیار رشد کرده است و به تبع آن این موضوع بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد. از طرفی نیز در جلسه‌ای که مدیران سبدگردان‌ها با اقای قالیباف داشتند قرار شد تا ابزار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و بلندمدت در اختیار  سهامداران قرار بگیرد و اگر دید سهامداران به بازار سهام بلندمدت شود می‌توان به رشد بازار سهام امیدوار بود.

همچنین این کارشناس در ادامه گفت: به نظر می‌رسد یکشنبه به دلیل تعطیل بودن بازارهای جهانی و همچنین روزهای یکشنبه کمی تقابل در بازار سهام زیاد است و حتی شاید شاخص کل به صورت جزئی نزولی شود اما در ادامه روند معاملات این هفته روند بازار سهام مثبت است و احتمالا شاخص کل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایران جیب