سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹
بازار سرمایه امروز چهارشنبه 19 آذرماه معاملات خود را با رشد 7500 واحدی آغاز کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

فلزات اساسی امروز معاملات خود را نسبتا پر تقاضا آغاز کردند. فملی٬ فولاد٬ ذوب٬ فخوز٬ فسرب و فولای از جمله نماد‌های مثبت و متعادل گروه اند.وتوکا٬ فنوال٬ فمراد٬ فنورد٬ فپنتا٬ فرآور و فسازان نما‌های مورد توجه گروه اند. فوکا پر عرضه داد و ستد می‌شود.

با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث رشد شاخص کل شد اما در ادامه روند معاملات عرضه باعث روند نزولی شاخص کل شد، این در حالی است که شاخص هم‌وزن مانند روزهای گذشته روندی صعودی دارد و این موضوع بیانگر عملکرد بهتر سهم‌های کوچک بازار سهام نسبت به شاخص‌سازان است.

به نظر می‌رسد عرضه در نمادهای بنیادین در حال افزایش است و احتمالا در ادامه روند معاملات شاخص کل منفی شود.

در گروه فرآورده‌های نفتی شپنا، شبندر و شتران در دامنه منفی و با افت قیمت در حال معامله هستند و در میان نمادهای پالایشی بزرگ شبریز با حوالی صفر تابلو نوسانات مثبت را تجربه می‌کند و همچنین نمادهای خودرویی نیز روندی مثبت داشتند اما در ادامه روند معاملات منفی شدند، اما نماد فملی در جریان معاملات امروز روندی صعودی دارند.

نمادهای فملی، ونیکی و خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، شستا و شتران نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام داشتند و از طرفی صندوق پالایشی یکم که چند وقتی از بازگشایی‌اش می‌گذرد نیز به شدت زیان داده است.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام عرضه اولیه بوعلی ثبت سفارش می‌شود و ثبت سفارش این عرضه اولیه تا ساعت ۱۲ ادامه دارد.

  • منبع خبر : ایران جیب