سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹
شاخص بورس امروز یکشنبه 16 آذرماه توانست با رشد بیش از 26 هزار واحدی کانال 1.5 میلیون واحد را پس بگیرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز یکشنبه (۱۶ آذر ماه) بازار در اکثر نمادها مثبت و متعادل آغاز بکار کرد.”سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹

در گروه بانکی‌ها معاملات مثبت آغاز شده است. وتجارت در قیمت ۴۰۵ تومان رشد ۲ درصدی دارد. وبملت در قیمت ۵۶۲ تومان پیشروی ۲ درصدی را تجربه می‌کند. ونوین با رشد ۴ درصد در قیمت ۶۰۰ تومان قرار دارد.

خودرویی‌ها امروز معاملاتی پر تقاضا را تجربه می‌کنند.خودرو٬ خگستر٬خزامیا٬ خپارس٬ خمحرکه٬ ختوقا٬ ختور٬خکرمان٬خمهر٬ خشرق و ختراک نماد‌های مورد توجه گروه اند.

شستا، فولاد و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های پاکشو، وتوس و شکر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

با این حال که روند بازار سهام با شروع معاملات این هفته صعودی بوده اما حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده است، بورس در ادامه چه می‌شود؟
ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با بورس این هفته گفت: در جریان معاملات این هفته در حالی که شاخص کل بورس روندی صعودی دارد اما حجم معاملات به شدت کاهش پیدا کرده و برخی دلیل روند صعودی شاخص کل را ورود نقدینگی می‌دانند اما به نظر می‌رسد بازار سهام باید اصلاح داشته باشد و احتمالا در محدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد این اصلاح را تجربه خواهیم کرد.
این کارشناس در ادامه گفت: این اصلاح برای بازار سهام ضروری است و اگر صورت نگیرد ریزش‌های بعدی شاخص کل سنگین‌تر خواهد شد و تا الان نیز به دلیل عرضه‌ اولیه و همچنین بازگشایی پالایشی یکم اصلاح بازار سهام را عقب انداخته‌اند.
  • منبع خبر : ایران جیب