سهام آسیایی از افت بازگشتند
سهام آسیایی از افت بازگشتند
روز دوشنبه، به دنبال آن که در معاملات جمعه، اعلام رشد اقتصادی آمریکا باعث شد تا شاخص اس‌اندپی به رکورد جدیدی ثبت کند، سهام آسیایی از افت بازگشتند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، از سوی دیگر، داده‌ها نشان داد که برای اولین بار در ۴ ماه اخیر سود شرکت‌های صنعتی چین رشد کرده است، که این باعث شد رشد سهام تقویت شود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن، ۰.۳۸ درصد رشد کرد و از بدترین افت هفتگی خود در بیش از ۱ ماه اخیر، بازگشت.

سهام شرکت‌های برتر چین که هفته گذشته ۵.۶ درصد از ارزش خود را از دست داده بودند، امروز ۱ درصد جهش کردند. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۷۳ درصد رشد کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹۸ درصد بالا آمد.

بازارهای سهام ژاپن، این هفته به علت تعطیلات رسمی طولانی در این کشور تعطیل است اما شاخص نیکی ژاپن در بورس سنگاپور ۰.۸۵ درصد بالاتر آمد.

سهام استرالیا تحت شاخص ای‌اس‌اکس، پس از ثبت بالاترین رکورد ۱۱ ماهه خود در روز جمعه، امروز ۰.۵۳ درصد افت کرد.

گزارش GDP قدرتمند ۳.۲ درصدی آمریکا در ۳ ماهه اول امسال، که در روز جمعه منتشر شد، باعث کاهش وحشت بازارها از وقوع رکود اقتصادی قریب‌الوقوع در آمریکا شد. اما در این مورد هم همچنان نگرانی‌هایی موجود بود. سرمایه‌گذاران به این نکته دقت کردند که این رشد اقتصادی به علت کسری تجاری کمتر و انبار شدن بسیار زیاد کالاهای صادر نشده، محاسبه شده بود.

اما داده‌های چین که نشان داد سود شرکت‌های صنعتی این کشور، در ماه مارج، برای اولین بار در ۴ ماه اخیر، رشد کرده است، باعث شد حال‌وهوای بازارها اندکی مثبت شود.

در بازار ارز، شاخص دلار از رکوردهای اخیر خود پایین آمد و با افتی ۰.۳ درصدی در برابر ارزهای مهم جهان به ۹۷.۹۸۱ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن، دلار نرخ برابری خود را دست نخورده باقی گذاشت و در نرخ ۱۱۱.۶۰ معامله شد.

  • منبع خبر : مهر