سهام سرخابی ها در آستانه ارائه فرابورس
سهام سرخابی ها در آستانه ارائه فرابورس
عضو هیأت عامل و معاون سازمان خصوصی سازی گفت: بحث اصلاح ساختار مالی و زیان انباشته قابل توجهی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشتند، مسیرش با افزایش سرمایه از طریق آورده غیرنقدی دولت انجام شد.

سهام سرخابی ها در آستانه ارائه فرابورس

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ابوالقاسم شمس جامخانه، در مورد عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس اظهار داشت: پیرو جلسات مختلفی که در وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی برگزار شد و اجرای مصوبه‌ای که هیأت واگذاری ۹۹/۱/۱۸ تکلیف کرده بود، واگذاری این دو شرکت طبق الزامات اصل ۴۴ از طریق بازار سرمایه (بورس یا فرابورس) بایستی بررسی می‌شد و در نهایت واگذاری صورت بگیرد. خوشبختانه بحث اصلاح ساختار مالی که دنبالش بودیم و زیان انباشته قابل توجهی که این دو باشگاه داشتند، مسیرش با افزایش سرمایه از طریق آورده غیرنقدی دولت به خوبی انجام شد.”سهام سرخابی ها در آستانه ارائه فرابورس”

وی ادامه داد:افزایش سرمایه از طریق دو مجموعه ورزشی درفشی فر و شهدای گمنام برای پرسپولیس و شهید مرغوبکار و کمپ حجازی برای استقلال محقق شد و اکنون سرمایه پرسپولیس هفتصد و یک میلیارد تومان شده و اساسنامه اصلاحی آن مطابق با فرمت سازمان بورس برای شرکتهای سهامی عام در هیات واگذاری مصوب و برای ثبت به اداره کل ثبت شرکت ها ارسال شد.ضمنا مجمع عمومی فوق العاده ی استقلال نیز برگزار شد و با افزایش سرمایه استقلال از ده میلیون تومان به هفتصد و نوزده میلیارد تومان تصویب شد.

معاون سازمان خصوصی سازی تصریح کرد:در جلسه این هفته هیات واگذاری اساسنامه اصلاحی مطابق با فرمت سازمان بورس برای شرکت های سهامی عام مطرح و پس از تصویب متعاقبا اقدامات بعدی جهت ثبت انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی عادی سالیانه جهت تصویب  صورت های مالی ۹۹/۳/۳۱ پرسپولیس چهارشنبه هفته گذشته برگزار و مجمع عادی سالیانه شرکت استقلال برای تصویب صورت های مالی ۹۹/۴/۳۱ برگزار و به تصویب رسید.

شمسی جامخانه افزود:به موازات این اقدامات مشاور پذیرش دو شرکت، کارهای خود را پیش می برند. مشاور پذیرش پرسپولیس اقدامات خوبی انجام داد. امیدنامه ها تکمیل شده و بودجه سنوات آتی و سایر الزامات پذیرش در فرابورس انجام شده است. نهایتاً تا آخر این هفته اطلاعات در سامانه فرابورس بارگذاری می‌شود و در دو هفته آتی در  هیأت پذیرش فرابورس مطرح خواهد شد و اقدامات بعدی مطابق با نظر فرابورس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استقلال با تأخیر کار خود را آغاز کرده و انتظار داریم که مشاور پذیرش آن تا آخر هفته بعد اطلاعات را برای فرابورس ارسال کند و  طی دو، سه هفته آتی هیأت پذیرش راجع به پذیرش استقلال تصمیم‌گیری خواهد نمود.

  • منبع خبر : فارس