سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود
سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده سهام شرکت‌های دولتی که از فهرست واگذاری‌ها باقی مانده است را قطعاً واگذار خواهیم کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سازمان خصوصی سازی، علیرضا صالح در مورد واگذاری سهام باقی مانده دولت در ۱۸ شرکت و بنگاه بزرگ بورسی که اوایل سال جاری در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت، اظهار داشت: تاکنون سهام باقی مانده در ۲ پالایشگاه نفت شیراز و لاوان را واگذار کرده‌ایم.” سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود”

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: تعدادی دیگر از شرکت‌ها را نیز که آماده واگذاری بودند، عرضه کردیم؛ اما هنوز مشتری برای خرید سهام این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده سهام شرکت‌هایی که باقی مانده است را قطعاً واگذار خواهیم کرد.

صالح در مورد واگذاری سهام ۶۰.۷۲ درصدی دولت در هپکو نیز گفت: برای واگذاری سهام دولت، اول باید آماده‌سازی انجام، تا زمینه برای فروش سهام فراهم شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: حداقل یک تا ۲ سال لازم است تا بتوانیم اوضاع در هپکو را اصلاح و شرایط رونق تولید را فراهم کنیم. پس از بهبود اوضاع، سهام دولت را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

علیرضا صالح در سی و دومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی که صبح امروز (چهارشنبه ۶ آذرماه) در سازمان خصوصی سازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات اصلی اطلاع رسانی در سازمان خصوصی سازی این است که اقداماتی را که انجام داده و یا نداده ایم را در هر دو مورد اطلاع رسانی کنیم. آن هم به این جهت که در خصوص اقدامات صورت نگرفته از مردم راهکار دریافت کنیم. بر این اساس اگر نتوانیم اطلاع رسانی مناسبی انجام دهیم تصویر واقعی از عملکرد خود در ذهن جامعه ایجاد نکرده ایم.” سهام شرکت‌های دولتی سال آینده در بورس عرضه می‌شود”

صالح با اشاره به این که از زمان شکل گیری این سازمان تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری با قیمت زمان واگذاری انجام شده، ادامه داد: از این میزان واگذاری حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری با موفقیت انجام شده و تنها حدود ۵ هزار میلیارد تومان واگذاری با مشکلاتی مواجه بوده است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که ۹۶ درصد واگذاری‌های این سازمان از زمان شکل گیری با موفقیت همراه بوده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: این سازمان از جمله جاهایی است که باید ۱۰۰ درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد. بر این اساس یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود تبدیل سازمان خصوصی سازی به اتاق شیشه ای است.

  • منبع خبر : مهر