سهمیه بنزین کارت‌های سوخت واریز می‌شود
سهمیه بنزین کارت‌های سوخت واریز می‌شود
ساعت ۲۴ امشب(۳۱ فروردین ماه سال ۹۹)، سهمیه بنزین خودروهای سواری و تاکسی ها واریز می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ساعت ۲۴ امشب، ۳۱ فروردین ماه سال ۹۹، سهمیه بنزین خودروهای سواری و تاکسی ها واریز می شود.

به گزارش مهر، میزان سهمیه ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین سوز ۶۰ لیتر، دوگانه سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

چندی پیش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت.

گفتنی است از ابتدای طرح سهمیه بندی بنزین در آبان ماه ۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به مدت ۶ ماه تعیین شده بود که بر این اساس سه ماه دیگر افزایش و مجموعاً به ۹ ماه تغییر یافت.

براین اساس که قیمت بنزین قبل از اجرای سهمیه‌بندی لیتری ۱۰۰۰ تومان بود و اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که با تصویب سران سه قوه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌بندی شده ۵۰ درصد افزایش یافته است و قیمت بنزین آزاد نیز با افزایش ۲۰۰ درصدی به ۳ هزار تومان رسیده و سه برابر شده است.

میزان سهمیه انواع خودرو‌ها براساس این اطلاعیه برای خودرو‌های سواری ۶۰ لیتر، برای تاکسی‌های بنزینی ۲۰۰ لیتر، تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۰۰ لیتر و موتورسیکلت ۲۵ لیتر در ماه است.

همچنین قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

براساس این گزارش پس از اجرای سهمیه بندی بنزین در کشور سوخت کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان سال گذشته به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است و استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

اواخر سال گذشته بود که خبر‌هایی مبنی بر سوخت سهمیه استفاده نشده بنزین خودرو‌ها در فضای مجازی به گوش می‌رسید، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هر کارت سوختی که بامداد جمعه بیست و چهارم آبان سال گذشته شارژ شده باشد می‌تواند تا ۶ ماه سوخت خود را ذخیره کند. یعنی در پایان هر ماه سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت نمی‌سوزد.

  • منبع خبر : مهر