پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

  • شناسه : 128156
  • 28 ژوئن 2020 - 12:25
  • 0 دیدگاه

سواستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای جنایتکار هستند

سواستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای جنایتکار هستند
سواستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای جنایتکار هستند
رییس اتاق بازرگانی ایران سو استفاده‌کنندگان از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای را جنایتکار توصیف کرد چرا که اقدام آنها باعث بدنامی فعالان واقعی و خوشنام اقتصادی کشور می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصادغلامحسین شافعی صبح امروز (یکشنبه) و در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: من فعل کسانی که حق‌الناس و حق کشور و فعالین اقتصادی کشور را زیر پا گذاشته و از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای سو استفاده می‌کنند را نه تنها تأیید نمی‌کنم بلکه آنها را جنایتکار می‌دانم. از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که عدم صلاحیت و بررسی اهلیت دارندگان کارت بازرگانی برعهده اتاق بازرگانی نیست اما زبان گویش مسؤولین به گونه دیگری است.” سواستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای جنایتکار هستند”

وی با بیان اینکه ۸۴.۵ درصد از اشتغالزایی کشور توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با این حال با وجود تاکید قانون اساسی و اصل ۴۴ بخش خصوصی هیچ سهمی در روند قانونگذاری و تصمیم‌گیری‌ها ندارد.

رئیس اتاق ایران تاکید کرد: بسیاری از معضلات اقتصادی کشور نتیجه به حاشیه راندن نخبگان و افراد دارای اهلیت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است.” سواستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای جنایتکار هستند”

وی ریشه بسیاری از مشکلات کشور را تحریم ندانست و افزود: ریچارد نفیو در کتاب هنر تحریم‌ها می‌گوید هنر تحریم‌ها هدف گرفتن مشاغل تولید است و تحریم مقابل تولید کارساز می‌شود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی ایران، گمرک و سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که استفاده از کارت بازرگانی اجاره‌ای پیگرد قانونی داشته و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

این در حالی است که پیش از نامه محمد شریعتمداری، براساس ضوابط صدور کارت بازرگانی، واگذاری یا حق استفاده از کارت بازرگانی به غیر تحت هر عنوانی اعم از اجاره، فروش، عقد قرارداد، صلح، اقرارنامه و وکالت فاقد وجاهت قانونی اعلام شده و برای طرفین جرم محسوب می‌شود. در جزئیات نامه شریعتمداری آمده است: قابل توجه آن دسته از دارندگان کارت‌های بازرگانی که کارت خود را در اختیار دیگران قرار دادند، توجه کنند که بر اساس بخشنامه‌ مورخ ۲۷ شهریور ۹۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرکنندگانی که اقدام به صادرات می‌کنند، باید فاکتور خرید و کارت بازرگانی به اسم یک شخص باشد.

  • منبع خبر : مهر

برچسب ها

برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست 17 آوریل 2024

برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست

بررسی‌های تسنیم نشان می دهد، ذخایر کالاهای اساسی و غذایی کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد و همانند سالهای متمادی گذشته، پاسخگوی تامین امنیت غذای مردم در سال جاری هست.

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است 17 آوریل 2024

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است

یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، به دلیل گسترش احساس نا امنی در اسرائیل، موج جدیدی از گرانی گریبان اسرائیلی‌ها را گرفته است.

ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت 16 آوریل 2024

ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

بررسی بازار سکه و طلای داخلی نشان می‌دهد که طی کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، سکه و طلا در بازار با کاهش قیمت قابل توجهی روبرو شده است؛ به گونه‌ای که سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳ هزار تومان کاهش بها داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.