شاخص‌های سهام آمریکا سقوط کردند
شاخص‌های سهام آمریکا سقوط کردند
پس از این که قیمت نفت خام آمریکا (WTI) برای قراردادهای تحویل در ماه می با سقوطی بی‌سابقه منفی ۳۷ دلار شد، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت سقوط کردند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز دوشنبه وال‌استریت (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران)، پس از اینکه قیمت نفت خام آمریکا با سقوطی بی‌سابقه منفی شد، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت سقوط کردند.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا با صفر شدن تقاضای خرید به منفی ۳۷ دلار رسید و در معاملات دیشب بیش از ۱۶۰ درصد سقوط کرد.

از سوی دیگر به تأخیر افتادن تأمین اعتبار بسته نجات شرکت‌های خرد آمریکا هم حال و هوای بازارهای مالی این کشور را بدتر کرد.

میانگین صنعتی داو جونز ۵۹۲.۰۵ واحد یا ۲.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۳۶۵۰.۴۴ دلار رسید.”شاخص‌های سهام آمریکاسقوط کردند”

اس‌اندپی ۱.۸ درصد سقوط کرد و به ۲۸۲۳.۱۶ واحد بازگشت، در حالی که کامپوزیت نزدک یک درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۸۵۶۰.۷۳ واحد بسته شد.

شاخص S&P ۵۰۰ لحظاتی پس از بازگشایی بیش از ۷ درصد سقوط کرد و معاملات به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شد.
همچنین شاخص «داو جونز» به هنگام بازار ۷.۴ درصد و «نزدک کامپوزیت» نیز در آغاز معاملات ۶.۹ درصد سقوط کردند.
در ادامه معاملات، شاخص داو جونز ۸.۸۱ درصد، S&P ۸.۸۱ و نزدک کامپوزیت ۷.۹۹ درصد سقوط کرد.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از ورود مسافران از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‌شود.
سی.ان.ان اعلام کرد که تصمیم ترامپ موجب ایجاد «سردرگمی» شده است. تصمیم ترامپ همچنین با اعتراض شدید اروپایی‌ها مواجه شد.
به دنبال اعلام این تصمیم که از جمعه به اجرا در می‌آید، ارزش سهام در بازارهای بورس آسیا، اقیانوسیه و اروپا نیز سقوط شدیدی را تجربه کردند.
یکی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش شدید ارزش سهام در بازارهای اروپا آن بود که سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه شیوع کرونا را به عنوان «همه‌گیری» توصیف کرد

  • منبع خبر : مهر