شاخص بورس تهران اولین روز هفته را قرمزپوش آغاز کرد
شاخص بورس تهران اولین روز هفته را قرمزپوش آغاز کرد
معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که هم شاخص کل بورس، هم شاخص کل با معیار هم وزن و هم شاخص فرابورس روندی نزولی داشتند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که هم شاخص کل بورس، هم شاخص کل با معیار هم وزن و هم شاخص فرابورس روندی نزولی داشتند.”شاخص بورس تهران اولین روز هفته را قرمزپوش آغاز کرد”

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۴۷ هزار و ۱۷ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۵۱۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۰۶ هزار و ۴۴۲ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۷۷۵ هزار معامله به ارزش ۶۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۵۳ واحد کاهش، در رقم ۱۷ هزار و ۷۲۱ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۹۳ هزار معامله انجام شد که ۳۴ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، سنگ اهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشینی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.”شاخص بورس تهران اولین روز هفته را قرمزپوش آغاز کرد”

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام در حالی که سیگنال‌های مثبتی چون لغو تحریم‌های تسلیحاتی، افزایش قیمت ارز و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم به بازار سهام مخابره شده بود اما واکنش بازار سهام نزولی بود و شاخص کل با افت بیش از ۳ درصدی به یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.

همچنین امروز شاخص هم‌وزن نیز روندی منفی داشت و حدود ۱٫۵ درصد افت کرد و این نشان از کلیت منفی بازار و صف‌های فروش طویل دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام در حالی که پیش‌بینی می‌شد روند معاملات نمادهای پالایشی و با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم مثبت باشد اما امروز واکنش این نمادهای نیز روندی نزولی پیدا کرد.

نمادهای خودرویی نیز که در دو هفته اخیر روندی مثبت داشتند اما امروز با صف‌های فروش سنگین همراه شدند.

برخی از کارشناسان دلیل ریزش بازار سهام امروز را گمانه‌زنی‌های مجلس در رابطه با استیضاح رئیس جمهور می‌دانند هر چند این گمانه‌زنی‌ها کار به جایی نبرد اما جو هیجانی حاصل از این خبر باعث افت شاخص کل بازار سهام شد.

  • منبع خبر : ایران جیب