شاخص بورس تهران صعود کرد
شاخص بورس تهران صعود کرد
شاخص کل بورس امروز برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت و بیش از 10 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس امروز برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت و بیش از ۱۰ هزار واحد افزایش یافت.”شاخص بورس تهران ۱۰ هزار واحد صعود کرد”

شاخص کل بورس در معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۴۶۸ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که روند نزولی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ادامه داشت و این شاخص با ۸۲۱ واحد کاهش به رقم ۳۹۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار ۹۵۷ هزار معامله به ارزش ۹۷ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، س‌. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز صعودی بود و با ۲۲۲ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۶۷۵ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۵۱۱ معامله انجام دادند که ۳۵ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال ارزش داشت.”شاخص بورس تهران صعود کرد”

پتروشیمی مارون، پلیمرآریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه‌ گذاری صبا تامین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشته‌اند.

با شروع معاملات آخرین روز هفته شاخص کل بازار نوسان زیادی میان محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد داشت و عرضه و تقاضا در بازار امروز به نوعی در حال تقابل هستند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی بازار سهام بازگشایی نمادهای شاخص‌سازی است که مدتها متوقف بودند، مثلا در دوره توقف نماد وبصادر بازار حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اصلاح کرده بود و با بازگشایی نماد وبصادر این اصلاح دیر یا زود شامل این نماد نیز می‌شد و امروز استارت منفی شدن بازار سهام با منفی شدن پالایشی‌ها و وبصادر خورده شد.

او در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: پدیده صف‌نشینی چه صف خرید باشد و چه صف فروش امر درستی نیست و بازار باید روان باشد و بتواند جوابگوی عرضه و تقاضا باشد، اما در حال حاضر جو هیجانی حاصل از عدم اعتماد به بازار سرمایه و بازیگردانی ضعیف شرکت‌ها بازار را نوسانی کرده و به نظرم بازار فعلا بین یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایران جیب