شاخص بورس تهران یک کانال دیگر هم پایین آمد
شاخص بورس تهران یک کانال دیگر هم پایین آمد
حرکت نزولی شاخص کل بورس همچنان ادامه دارد و این شاخص امروز با بیش از 37 هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد حرکت نزولی شاخص کل بورس همچنان ادامه دارد و این شاخص امروز با بیش از ۳۷ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.”شاخص بورس تهران یک کانال دیگر هم پایین آمد”

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۷ هزار و ۱۴۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۵۸۸ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۲ هزار و ۲۵۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران امروز ۲۲۳ هزار معامله به ارزش ۱۹ هزار و ۵۸ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و سرمایه‌ گذاری شاهد نمادهای پربیننده این بازار بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰۵ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۶۶۷ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۳۲۶ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال انجام دادند. پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، مدیریت انرژی امید تابان‌هور، پتروشیمی تندگویان و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند و لیست نمادهای پربیننده این بازار از پلیمر آریاساسول، بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، پتروشیمی تندگویان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و پتروشیمی زاگرس تشکیل شده است.”شاخص بورس تهران یک کانال دیگر هم پایین آمد”

  • منبع خبر : ایسنا