شاخص بورس در آستانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
شاخص بورس در آستانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
روند صعودی شاخص بورس همچنان ادامه دارد و این شاخص امروز با بیش از ۱۹ هزار واحد افزایش در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس امروز با ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸۶۹۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۳۱ هزار و ۸۶۳ واحد رسید.”شاخص بورس در آستانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد”

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۲۵ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم ۳۳۷ واحد افزایش یافت و در رقم ۱۸ هزار و ۸۰۳ واحد ایستاد.

معامله گران این بازار ۷۸۹ هزار معامله به ارزش ۶۴ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال انجام دادند.”شاخص بورس در آستانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد

پتروشیمی مارون، بانک دی، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از عرضه بوعلی طی روزهای آینده خبر داد و با اشاره به اینکه سه شرکت بوعلی، اروند و بندر امام آماده ورود به بورس هستند، گفت: قیمت‌گذاری بوعلی انجام شده و در بورس پذیرش و نماد آن درج شده و اکنون منتظر عرضه از سوی بورس هستیم که به‌ زودی تا دو هفته آینده این عرضه صورت می‌گیرد.

طبق گزارش کانال عرضه اولیه، وی با اشاره به اینکه در مرحله اول ۱۲ درصد از سهام بوعلی برای عموم عرضه می‌شود و ۳ درصد از این سهام هم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد، افزود: در نظر داریم در صورت شرایط مناسب بازار ۳ درصد دیگر را هم ظرف دو ماه بعد از عرضه اولیه عرضه کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه اروند نیز پذیرش شده و به احتمال زیاد طی همین هفته قیمت عرضه آن در هلدینگ تصویب می‌شود، ادامه داد: به‌فاصله دو تا سه‌ هفته بعد از بوعلی ۱۲ درصد از سهام اروند نیز عرضه خواهد شد. به گفته وی، پتروشیمی اروند غول پی‌وی‌سی کشور و منطقه است.

  • منبع خبر : ایسنا