شاخص بورس در یک قدمی فتح کانال ۱٫۵ میلیون واحد
شاخص بورس در یک قدمی فتح کانال ۱٫۵ میلیون واحد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 19 هزار و 195 واحد به رقم یک میلیون و 499 هزار و 999 واحد رسید.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۶۲۵ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیون اوراق و سهام در قالب ۹۰۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱٫۳ درصد رشد کردند.

شاخص و کل و شاخص قیمت با معیار هم‌و زن ۱٫۳۳ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۹ دهم درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس یک‌ونیم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط یک‌درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، فولاد مبارکه و صنعتی گل‌گهر بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با رشد ۲۵۰ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس بیش از ۳٫۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، بورس تهران هم هم‌زمان با تعطیلی بانک‌ها و سایر ادارات از هم‌اکنون تا هفته آینده بسته می‌ماند. این روزها شاخص بورس مرتب رو به افزایش است که یکی از دلایل مهم آن رشد نرخ ارز در بازار و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در مجامع خود سود شناسایی کرده‌اند. اما در عین حال سرمایه‌گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین باید از محل پس‌اندازهای کناری و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله سرمایه‌گذاری و البته با مشاوره، مطالعه و تحقیق صورت گیرد و ترکیبی از سهام انتخاب شود که ریسک کمتر و بازدهی بیشتری در پی داشته باشد.

پالایش یکم امروز بعد از ۱۱ ماه با ۲۷درصد زیان از اصل سرمایه به قیمت ۷۷۰۵ تومان معامله می شود که نسبت به ۱۰ هزار تومان عرضه اولیه با ۲۷ درصد زیان همراه است. هنوز خبری از جبران زیان خریداران پالایشی یکم که وزیر اقتصاد قول داده بود،‌نیست.

  • منبع خبر : ایران جیب