شاخص بورس همچنان روی مدار صعود
شاخص بورس همچنان روی مدار صعود
بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی ابتدا رشد کرد، سپس کاهش یافته و در نهایت روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی ابتدا رشد کرد، سپس کاهش یافته و در نهایت روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات، شاخص کل با رشد ۵۲۶۱ واحد به رقم یک‌میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید. “شاخص بورس همچنان روی مدار صعود”

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱۱۶ واحد عقب‌نشینی کرده و به رقم ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۸٫۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۱ میلیون فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس هم امروز به بیش از ۱۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان رسید.

بنابراین ارزش معاملات دو بازار امروز به بیش از ۲۱ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بالغ شد.

امروز شاخص‌های کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی در بورس ۴۲صدم درصد رشد کرد. همچنین این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۳ صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۴ صدم درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس ۵۲ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۳ دهم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شستا، چادرملو، بانک تجارت، بانک ملت و پتروشیمی جم به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت ا صفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل ۳۱ واحد تقویت شده و به رقم ۱۷ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.”شاخص بورس همچنان روی مدار صعود”

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و  ۱۷۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱٫۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۷۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صباتأمین، فولاد هرمزگان و صنعتی مینو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و از سوی دیگر نمادهای آریا ساسول، آ.س.پ، سمگا و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

همچنین خریداران پالایش یکم با وجود قول‌هایی که مقامات دولتی داده‌اند، هنوز با ۲۹ درصد زیان همراه هستند.

  • منبع خبر : ایران جیب