شاخص بورس ۱۸ هزار واحد صعود کرد
شاخص بورس ۱۸ هزار واحد صعود کرد
شاخص کل بورس امروز برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت و بیش از ۱۸ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۱۸ هزار و ۱۲۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد را ثبت کرد.”شاخص بورس ۱۸ هزار واحد صعود کرد”

این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۳۰۱۰ واحد کاهش به رقم ۴۶۹  هزار و ۱۲۵ واحد رسید.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا، سرمایه گذاری سیمان تامین، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و تامین سرمایه امین نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس هم با ۶۴ واحد افزایش رقم ۲۰ هزار و ۶۸ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۷۹۱ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال انجام دادند.

سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو، بانک دی و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.”شاخص بورس ۱۸ هزار واحد صعود کرد”

لیست نمادهای پربیننده این بازار از سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، برق و انرژی پیوندگستر پارس، صنایع جنوب خزر کاسپین، کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، توسعه مسیر برق گیلان، سرمایه گذاری پویا و کشت و صنعت دشت خرم‌دره تشکیل شده است.

با شروع معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل برخلاف روزهای گذشته از محدوده منفی خود گذر کرد و روندی مثبت را در پیش گرفته است. در این میان شاخص هم‌وزن در روندی مخالف شاخص کل همچنان مانند روز گذشته منفی است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره عملکرد بورس تا به این لحظه توضیح داد: انتظار منفی شدن شاخص هم‌وزن وجود داشت و باید اصلاحی در سهم‌های کوچک اتفاق می‌افتاد و در روند صعودی بازار شاخص‌سازان تاثیر زیادی را نداشتند و اصلاح تقریبا ۷۰ درصدی نمادهای کوچک بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته است. احتمال می‌رود شاخص هم‌وزن تا ۴۵۰ یا ۴۶۰ هزار واحد به اصلاح خود ادامه دهد و سپس با شاخص کل همراه شود.

او ادامه داد: بازار برای صعود شاخص کل نیازمند نمادهای شاخص‌ساز است و نمی‌شود تنها با نمادهای کوچک بازار سرمایه حرکت رو به جلو داشته باشد. روز گذشته نیز با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد شستا روندی صعودی در پیش گرفت. اما همچنان ترسی در جریان معاملات بازار حس می‌شود که شاید بخشی از به دلیل قیمت دلار باشد.

  • منبع خبر : ایسنا